Зміст статті

21 серпня 2017

Поворот на Франка

Повороти і розвороти у зміні в організації дорожнього руху на вулицях Франка – Князя Романа – Шухевича.

На цих вихідних кардинально змінився рух на одному з перехресть магістральних вулиць у центрі Львова.

Частину вулиці Франка заборонили для проїзду приватного транспорту, а на односторонній вулиці В. Шухевича змінили напрямок руху.

Якщо рухатись від площі Митної у напрямку вулиці Франка, то перед поворотом на площу Соборну буде знак, що за 100 метрів рух прямо заборонено. Можна повертати на Пекарську або площу Соборну, їхати до площі Галицької, повернути на вулицю Князя Романа і виїхати на вулицю Франка.  

І навпаки, якщо рухатись з вулиці Франка в напрямку Личаківської, то непроїзну ділянку вулиці Франка потрібно оминути через вулицю Князя Романа, далі вулицею Шухевича, на якій змінили напрямок руху, а вже звідти виїхати на вулицю Франка в напрямку Личаківської.

Такі нововведення спричинили хвилю невдоволення поміж львівських водіїв. Напевне, що з часом вони звикнуть до такої схеми руху, однак для цього потрібен час, а окрім того й глибше дослідження трафіку в центрі Львова.

Цим питанням довгий час займається доцент кафедри Систем автоматизованого проектування Національного університету "Львівська політехніка" Віталій Мазур. Він торік допоміг Варіантам досліджувати тему забруднення повітря транспортом у Львові. Сьогодні ж науковець прокоментував резонансне рішення комісії з безпеки дорожнього руху Львівської міської ради.

Віталій Мазур

У Львові є кілька перехресть, де сходяться п'ять вулиць, Бандери – Коперника, Сахарова – Коперника – Вітовського тощо. На них й виникають проблеми, на які ми вказували Львівській міськраді ще у 2003 році, коли разом з Містопроектом розробляли пропозиції щодо вдосконалення руху транспорту у місті.

Щодо ситуації на Франка – Пекарська – Князя Романа, то там є вагоме зауваження, оскільки автомобілі виїжджають з вулиці Герцена з лівим поворотом. І саме це є основною причиною проблем на цьому перехресті. Чому?

схема: zaxid.net

Тому, що вулицею Левицького авто рухаються в односторонньому напрямку. Однак планували, що основний потік рухатиметься вулицею Князя Романа у бік центру, оскільки автомобілі, що їдуть у протилежному напрямку (за винятком громадського транспорту), рухаються на проспект Шевченка. А виїзд з вулиці Герцена створює проблеми, бо якби руху нею в бік вулиці Князя Романа не було, то вулицею Левицького можна їхати прямо на вулицю князя Романа, а можна повертати праворуч на вулицю Франка.

При цьому, зверну увагу на те, що це можна робити тоді, коли вулицею Франка транспорт не їде назустріч (у напрямку Зеленої), а можна їхати прямо і праворуч. Тобто маємо два напрями, що виходять з вулиці Левицького.

Така ж ситуація тоді, коли транспорт їде вулицею Франка: він може їхати прямо (в обидва боки), але якщо влаштувати там правильне регулювання, то частина транспорту повертатиме на Князя Романа, а з Левицького автівки рухатимуться з правим поворотом на Івана Франка, і паралельно транспорт зможе рухатись по Івана Франка з центру до Зеленої (окрім зустрічного руху). Тобто можна організувати фази регулювання світлофорів, що забезпечуватимуть рух двома потоками.

Наголошу ще раз. Коли ми перенаправили рух транспорту зі Стефаника на Дудаєва та проспект Шевченка, то автомобілі вже їхали не площею Галицькою, а вулицею Герцена і там робили лівий поворот. Якраз от цей лівий поворот і створює великі проблеми. Однак тоді ми запропонували таке рішення: рух транспорту вулицею Герцена не на вулицю Івана Франка, а навпаки – з вулиці Франка. Ті, хто їхав би на Герцена, рухались саме нею.

Ті ж, кому треба на Площу Митну, могли б рухатись площами Галицькою і Соборною (з лівим поворотом) так само. А вони спершу їдуть на проспект Шевченка, там створюють певні незручності, а потім ускладнюють рух на перехресті Франка – Левицького – Князя Романа.

Якби заборонити лівий поворот з вулиці Герцена та зробити нею рух у протилежному напрямку, то проблем і заторів не було.

Зрозуміло, що водії цікавитимуться, як їм їхати на площу Митну, хоча відразу постає й зустрічне питання: а навіщо транспорту їхати на площу Митну? Вони там постійно скупчуються, а потім їдуть Личаківською. Ті ж, кому потрібно їхати не на Личаківську, а на Винниченка чи Підвальну, можуть дістатись туди іншими шляхами.

А добирання до Личаківської доцільно обмежити, тому цей потік доречно перенаправити з Саксаганського на Івана Франка, Зелену, Тершаковців з лівим поворотом на Пекарську і спрямувати аж до Мечникова або через Чернігівську виїжджати на Личаківську. Водночас, частина транспорту може їхати на початок Личаківської площами Галицькою і Соборною з лівим поворотом.

Якщо ж дивитися на цю проблему Львова глобальніше, то центральну частину міста слід розвантажувати та розводити транспорт периферійними дорогами.

Автор: Дар'я Авер'янова