Зміст статті

20 серпня 20182808

Школа Перфомансу у Львові. #10.

Школа Перфомансу на фестивалі Дні Мистецтва Перфоманс у Львові.

Із 1 по 8 вересня 2018 р. в рамках фестивалю "Дні Мистецтва Перфоманс у Львові" працюватиме Школа Перфомансу. Це єдиний в Україні навчальний майданчик, де можна перейняти досвід в авторитетних майстрів арт-перфомансу з усього світу.

Цьогорічна Школа перфомансу – це цілісний цикл майстер-класів, найбільшою цінністю яких є індивідуальний результат кожного учасника. Школа пропонує навчальний процес, відкритий для будь-яких форм та обставин, пов'язаних із мистецтвом дії, а отже вона не є закритою лабораторією. На завершення навчання, учасники Школи зможуть презентувати власні ідеї в рамках фестивалю.

"Навчальна практика оприлюднена широкому загалу у формі відкритого показу робить львівський проект однією з найбільш оригінальних презентацій мистецтва перфоманс в Європі. Конфронтація наймолодших перфомерів з досвідченими учасниками міжнародного мистецького руху, зокрема, з Іспанії, Великої Британії, Ізраїлю, України, Індонезії і Польщі дає плоди у вигляді нових контактів та обміну інформацією, що є безцінним для розвитку мистецтва" – наголошує куратор Школи Перфомансу Януш Балдиґа.

Щороку Школа розвиває навчальні пропозиції, даючи можливість співпрацювати з новими викладачами, митцями, які реалізують оригінальні авторські практики.  Результатом такої стратегії стає збагачення досвіду учасників школи. В рамках цьогорічної Школи Перфомансу навчання буде проходити в трьох групах, майстер класи будуть проводити досвідчені перфомери: Януш Балдиґа з Польщі, Бартоломе Феррандо з Іспанії, Мартін Віаль з Франції.

Януш Балдиґа продовжить концепцію тематичних майстер-класів і пропонує тему: "Статистичний перфоманс – динаміка стану нерухомості", де учні будуть досліджувати  момент нерухомості, зупинки як кульмінації дії.

Художник, педагог, куратор багатьох фестивалів і практичних освітніх проектів, пов'язаних з акціоністським мистецтвом – Бартоломе Феррандо, котрий працює у  жанрі  візуальної та голосової поезії, проведе майстер клас "У роботі зі звуком".

Майстер клас Мартін Віаль "Лабораторія тіла" буде про зосередження на різних способах сполучення з часом та простором, використовуючи тіло як лабораторію дослідження. Останні п'ятнадцять років, Віаль проводить інтенсивні майстер-класи в Монреалі (Канада), також у Чикаго (США), Франції та Брюсселі, а нещодавно в Каталонії (Іспанія).

Програму майстер класів Школи доповнить лекція-перфоманс Володимира Кауфмана "Зходження". Школу супроводжуватимуть виступи перфомерів з України: Антона Саєнка та Констянтина Зоркіна, з Ізраїлю: Lior Kariel та Galia Pavlichenko, з Франції: Martine Viale та Pascale Ciapp, а також Януш Балдиґа з Польщі, Sigmund Skard з Норвегії та Bartolomé Ferrando з Іспанії.

Навчання в Школі Перфомансу та покази перфомансів відбуватимуться з 1 по 7 вересня. На закінчення фестивалю відбудеться відкрите обговорення підсумків проекту серед учасників Школи та аудиторії фестивалю.Зголошуватись до Школи Перфомансу можна від 10 серпня до 23 серпня 2018 року, заповнивши електронну форму за цією адресою.

Основним критерієм відбору буде особиста мотивація потенційних учнів. Відповідь надійде до 25 серпня. Більше про програми майстер класів в додатках або на сайті lvivartlab.com.

Основна локація фестивалю: галерея Дзиґа, вул. Вірменська, 35. Куратори: Володимир Кауфман (Україна), Януш Балдиґа (Польща). Арт-директор – Ліда Савченко-Дуда (Україна). Організатори та партнери фестивалю: Львівська міська Рада, Мистецьке об'єднання Дзиґа, Вірменська-тридцять п’ять (Львів), Польський інститут в Києві,  Посольство держави Ізраїль в Україні, OCA Офіс для сучасного мистецтва Норвегії, Альянс Францез Львів. Шукайте новини та детальну інформацію на сайті lvivartlab.com.


Довідка

Школу Перфомансу започатковано 2009 року з ініціативи досвідченого митця та викладача професора Януша Балдиґи, і працює вона щороку в рамках фестивалю "Дні Мистецтва Перфоманс у Львові". Школа Перфомансу має на меті стимулювати розвиток мистецтва перфоманс в Україні. Щороку її випускниками є близько 50 учнів з різних міст України. Школа Перфомансу – це відкритий мистецький проект, що демонструє широкий діапазон напрямків та технологій арт перфомансу. Львівська Школа Перфомансу дає унікальну можливість в Україні навчатись мистецтву перфоманс від провідних майстрів цього жанру, адже в українських вишах перфоманс ще не вивчають.

Януш Балдиґа. Статичний перфоманс – динаміка нерухомості

Януш Балдиґа (фото: Костя Смолянінов)

02.09. - 04.09.2018. щодня з 10:00 – 14:00. Львів, в рамках Школи перфомансу.

Минулого року ми прийняли концепцію тематичних майстер-класів, тоді темою була Присутність. Наступним важливим елементом та завданням для учасників буде створення спільного простору, який у першій фазі майстер-класів буде становити контекст, що визначає поведінку всіх учасників. Цього року я пропоную тему "Статичний перфоманс – динаміка нерухомості". Ми займаємось моментом нерухомості, зупинки як кульмінації дії. Звісно, це не означає, що заняття будуть абстраговані від динаміки. Зовсім навпаки, нашим завданням буде пошук взаємозв'язку між станом нерухомості та динамічною дією. Використання предметів спрямовує нашу увагу на гравітацію, рівновагу, перевантаження. Ми повинні усвідомлювати плинність часу і пов'язане із ним виснаження, яке приводить до зупинки дії. Ми усвідомлюємо алюзії до проблематики мистецтва другої половини ХХ століття. Маю на увазі традиції боді-арту,  арте повера чи арт-інтервенції, які оперують такими значеннями, як тиша, нерухомість, пустка і ніщо. Ми будемо концентруватися на таких поняттях, як мінімум, тиша, пустота, щоб протиставити їх динаміці хаосу, перебільшення і надлишку. Я хотів би процитувати слова Вільяма Блейка: "Досить! Тобто, забагато".

Вони говорять про постійну потребу у скороченні і загрозу, яку несуть зайві речі та поняття. Ми намагаємось конфронтувати стриманість і хаос. Трактуючи поняття надміру як ключове слово опису проблематики наших дій, ми можемо пригадати його протилежність, закодовану у поняттях селекції, скорочення чи необхідності вибору. Отже, ми звертаємось до скорочення, виключаючи зайві, часто корисні, але не обов'язкові речі. Очищуючи наступні кола значень і засобів, ми підходимо до суті меседжу, стержня, навколо якого будується знак.

Проблематика майстер-класів:

1/ Нерухомість, тиша, ніщо

2/ Гравітація та нерухомість (кидок, падіння)

3/ Лінія чи точка

4/ Мапа – пересування, блукання

5/ Парадокс "динаміки нерухомості"

6/ Стоп-перфоманс – мистецтво зупинки.

Януш Балдиґa народився 1954 року в Любліні. Учасник та співзасновник мистецької групи Pracownia (1976-1981), співкерівник майстерні Dziekanka в Студентському арт-центрі (1976-1979) у Варшаві. З 1979 року учасник театру Академія Руху.  Зараз професор Балдиґа навчає мистецтва перфоманс в Університеті мистецтв у Познані.

Автор рисунків, об'єктів, інсталяцій, перфомансів і вуличних акцій. Брав участь у численних виставках, симпозіумах та арт проектах в Польщі та за її межами, зокрема, в Галереї Manhattan (Лодзь), Галереї  Donguy (Париж), ЦСМ Замок Уяздовський (Варшава), Interdruck Schipper Patitz (Ляйпціґ), Галерея Awangarda BWA (Вроцлав), Otwarta Pracownia (Краків), Галерея Labirynt 2 (Люблін), Галерея Wschodnia (Лодзь), Центр художньої акції, (Пйотрков Трибунальські) та в інших місцях в Німеччині, Нідерландах, Шотландії,  Австрії, Росії, Тайваню, Білорусі, Швейцарії, Ізраїлю, Норвегії, Іспанії, України, Японії, Індонезії та США. В своїх артистичних практиках надає перевагу мистецтву перфоманс.  Протягом багатьох років практики,  він розробив свій унікальний спосіб, що характеризується  спрощенням мови і засобів артикуляції завдяки використанню простих елементів, таких як дошки, цвяхи, канат, вода, тканина або скло, і які він застосовує, щоб створити елементарні структури: лінію, коло, прямокутник, крапка.

Бартоломе Феррандо. У роботі зі звуком.

Бартоломе Феррандо (фото: galeriafreijo.com)

01.09. - 03.09.2018. щодня з 10:00 – 14:00. Львів, в рамках Школи перфомансу.

1/ Перш за все, покажу вам систему, яку я створив на основі історії фонетичної поезії для розщеплення мови.

2/ Завдяки використанню періодичної преси ми творимо нову мову і працюємо як індивідуально, так і колективно.

3/ Працюємо з кількома історичних творів фонетичної поезії.

4/ Практикуємо усну семантичну та асемантичну одночасність.

5/ Опрацьовуємо комунікативність між письмом, жестом і звуком.

6/ Досліджуємо взаємодію перфомансу та голосу. Різні практики.

Бартоломе Феррандо народився у 1951 році. Живе і працює у Валенсії, Іспанія. Перфомер, займається візуальною поезією. Викладач Інтермедіа та перфомансу в Політехнічному інституті Валенсії. Учасник: Flatus Vocis Trio (фонетична поезія), Taller de Música Mundana (предметна музика), Rojo (вільний джаз та перфоманс) і JOP (імпровізована музика та голос). Перфоманси в: Іспанії, Франції, Італії, Польщі, Португалії, Швейцарії, Голландії, Фінляндії, Швеції, Норвегії, Канаді, Мехіко, США, Японії, Китаї, Сінгапурі, В'єтнамі, Ізраїлі, Чехії, Словаччині, Німеччині, Румунії, Кореї. Данії, Білорусі, Чилі, Еквадорі, Аргентині та Домініканській Республіці.

"Візуалізуючи поезію, при творенні книги як об'єкту чи поезії як предмету, а також працюючи над інсталяцією та перфомансом, для мене точкою відліку завжди є поетичний образ. Поезія допомагає мені конструювати та структурувати твори, які допомагають мені наблизитись та ввійти в музику, пластичне мистецтво та мистецтво акції. В результаті постає твір, який можна класифікувати як мультижанровий чи інтермедійний, суттєвою особливістю якого є те, що він надається до інтерпретацій кількох художніх практик, оскільки охоплює різні жанри. На звершення, я хотів би додати той факт, що присутність гумору в багатьох моїх об'єктах, перфомансах  є важливою компонентною їх сутності".

Мартін Віаль. Лабораторія тіла

Мартін Віаль (фото: artukraine.com.ua)

02.09. - 04.09.2018. щодня з 10:00 – 14:00. Львів, в рамках Школи перфомансу.

В рамках майстер класу будемо зосереджуватись на різних способах сполучення з часом та простором, використовуючи тіло як лабораторію дослідження. Ми будемо досліджувати, як тривалість може трансформовувати нашу уяву та скеровувати наші дії. Через витончені  спостереження та вправи, що покликані поглибити нашу увагу, ми будемо поєднувати різні можливості вивчення близькості з собою, з іншими та з локаціями. Учасники розвиватимуть навички комунікації  з тілом і перетворення ідей у перфоманс, працюючи в різних експериментальних  обставинах. Акцент будемо робити на індивідуальні та групові дослідження, і також на самому процесі перфомансу.

Мартін Віаль народилася у 1968 році в Монреалі (Канада), живе та працює в Перпіньйоні (Франція). Мартін Віаль створює інсталяції, використовуючи процес перфомансу. Час  як категорія є однією з найважливіших в її творчості, яка в процесі взаємодії з простором дає можливості досягнути багатоплановості в творенні. Протягом останніх п'ятнадцяти років, Мартін Віаль проводить інтенсивні майстер-класи в Монреалі (Канада), також у Чикаго (США), Франції та Брюсселі, а нещодавно в Каталонії (Іспанія). З 1999 року її роботи були представлені на численних художніх фестивалях, в галереях та місцях site specific в Канаді: Montreal Circa Art Actuel, La Centrale Galerie Powerhouse, (Монреаль), Viva!Art Action, Rencontres Internationales d’art performance de Québec (RIAP) Le Lieu, (Квебек), FADO Performance Art Center, (Торонто), Live Biennial of Performance Art, Western Front, (Ванкувер). Її роботи також презентувалися на міжнародному рівні, зокрема, на Actus V (Брюссель, Бельгія), PAO Festival (Осло, Норвегія), Frac Lorraine (на виставці "Ressources humaines", Метц, Франція), FEM_16, арт-резиденція у центрі сучасного мистецтва Bòlit (Жирона , Іспанія), Фестиваль Interakcje, (Пйотркув Трибунальський, Польща), Міжнародний фестиваль мистецтва перфоманс Rapid Pulse (Чикаго, США), Фестиваль ZAZ (Тель-Авів, Ізраїль), а також на Міжнародній бієнале Curitiba International Biennial, (Курітіба, Бразилія).

Її роботи були представлені в таких публікаціях про перфоманс: Contenedores, Mustra Internacional De Arte De Acción-Una décida de performance en Sevilla (2001-2010), кураторський проект Рубена Барросо (Севілья, Іспанія); Caught in the Act, антологія мистецтва перфомансу канадських жінок під редакцією Йогани Гаусголдер і Тані Марс (Artexte, Édition, Montreal, YYZ Books, Toronto).

Стаття Варіантів про ситуацію та проблеми перфомансу у Львові за 2016 рік.

Автор: