Вересневе покращення колись

Вересневе покращення колись

Варіанти,  7 вересня 2018

Львівська журналістка Марія Доротич супроти транспортного колапсу у Львові.

Продовження минулорічної історії про майорівські маршрутки від журналістки "Високого замку" Марії Доротич.

У серпні виконувач обов'язків начальника управління транспорту Львівської міської ради Олег Партика сказав журналістці "ВЗ" обнадійливу річ: "Із вересня робота маршруток значно покращиться. Більшість машин повернуться з ремонту, у водіїв завершиться сезон відпусток. Бо частина автобусів на капітальному ремонті, частина – на поточному". Лише тепер розумію, якою була наївною, коли повірила обіцянкам-цяцянкам посадовця транспортного управління. На жаль, з початку осені ситуація з роботою громадського транспорту, навпаки, лише погіршилась.

Уже о 20:00 годині містянам складно добратися з одного кінця міста в інший. Центральними дорогами курсують лише великогабаритні маршрутки, які обслуговує АТП №1, і деякі менші автобуси цього ж перевізника. А де ж маршрутки приватних перевізників? Вони потроху втікають з маршрутів, не допрацювавши навіть до 21:00 години (хоча за договором із Львівською міською радою мали би їздити до 22:00). Про такий стан справ знаю не лише з власного гіркого досвіду. Одного робочого дня близько 20:00 я півтори години чекала на маршрутку №44 на зупинці біля ЦУМу (Княгині Ольги-Володимира Великого). Викликала таксі, зі мною поїхали ще три пасажирки, одна з яких – мама з десятирічним сином. Хлопчик був настільки виснажений довгим чеканням транспорту, що вже падав з ніг.

Про бардак з маршрутками мені неодноразово розповідали і самі водії. Кажуть, на деяких маршрутах у вихідні працює лише один автобус. Тож інтервал його роботи – щонайменше три години. На питання, чому так не густо, відповідають: "І то добре. Могло б не бути жодного. Деякі збиткові маршрути взагалі не працюють у неділю". "Машин немає, бо, як каже наше керівництво, немає за що ремонтувати, – розповів водій одного з маршрутів. – Пані, не надійтеся на краще з вересня чи з жовтня. Буде ще гірше, от побачите. Доки не виведуть із салонів готівку і не запровадять проїзд виключно за квитками чи картками, як у електротранспорті, порядку в цій сфері у нас не буде".

Телефоную по коментар до заступника директора департаменту житлового господарства та інфраструктури ЛМР Андрія Білого. Чиновник чомусь відразу вирішив завантажити журналіста: "За якими критеріями судите про погану роботу перевізників?" І відразу стверджує, що мовляв з початку вересня робота маршруток, які обслуговують приватні перевізники, стала кращою. Принаймні, каже чиновник Білий, таку статистику подають самі власники маршрутів. А ще пан Андрій сказав, що в інших містах України ще гірша ситуація. Наприклад, у Херсоні їздять малі гроби. А от у Львівській міській раді, каже, вже навіть розробили стратегію виходу з транспортної кризи.

"Львівська міська рада має сумнівний вплив на перевізників, бо договори вже завершилися, – наголосив Білий. – У новому конкурсі на перевезення будуть передбачені штрафні санкції. Хочемо працювати з більш надійними перевізниками".

На жаль, у європейському місті немає елементарного порядку з транспортом. Більшість автобусів – у жахливому технічному стані, їх не миють роками, салони поросли грибком і товстим шаром пилу. А тим часом міський голова Львова Андрій Садовий їздить по інших містах України і розповідає про інфраструктурний прорив Львова. Краще би взяв свою команду з транспортного управління і кілька тижнів поспіль їздив на роботу маршрутками. А якби їх не було, то викликав би таксі для усіх своїх працівників.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.