Зміст статті

15 листопада 2018Дар'я Авер'янова4135

Довгограй Бандри та його міньйони

Львівська обласна рада на порозі гучного корупційного скандалу.

В жовтні цього року без особливого суспільного резонансу пішов у відставку з посади начальника управління майном спільної власності Львівської обласної ради Микола Бандра. Людина, яка створювала це управління та керувала ним протягом одинадцяти років.

За ці роки Микола Бандра зумів перетворитися з рядового державного службовця Львівської облради на одного із найбільш впливових керівників області. До нього з уклінними візитами ходили практично не лише всі регіональні олігархи, бізнесмени, політики тощо, але й голови Львівської облдержадміністрації та його, Бандри, безпосередні керівники – голови Львівської обласної ради. Він навіть мріяти про таке не міг за одинадцять років до цих знаменних подій у його житті.

А починалося все достатньо банально. Помаранчева більшість Львівської облради в 2006 році вирішила повернути собі частину делегованих раніше Львівській ОДА повноважень. Останню тоді очолювати також представник Віктора Ющенка – Петро Олійник, отож протидії з боку ЛОДА не було, всі до свого по своє. Звісно, що депутатів найбільше цікавили майнові повноваження.

Так з'явилося рішення № 33 Львівської облради від 23 червня 2006 року за підписом Мирослава Сеника (голова Львівської облради з 2006 по 2010 рік) "Про питання забезпечення управління майном спільної власності територіальних громад області". Відповідно до нього управління адміністративними будинками Львівської обласної ради перейменували в управління майном спільної власності. Управління уповноважили управляти майном спільної власності територіальних громад всіх типів, орендодавця цілісних майнових комплексів та нерухомого майна спільної власності тергромад; органу приватизації, продавця майна спільної власності.

Мирослав Сеник

Того ж 2006 року переліком інших розпоряджень це управління визнали структурним підрозділом Львівської облради та надали статус юридичної особи. На управління також поклали приємну, в фінансову плані, функцію  забезпечення облради сувенірною, квітковою, друкованою продукцією, забезпечення проведення офіційних та інших заходів Львівської облради та ЛОДА. Управління отримало також право закуповувати меблі, обладнання  для забезпечення функціонування адмінбудинків обласної ради.

Начальник управління отримав право видавати накази щодо приймання-передачі майна з балансу на баланс підприємств, установ, організацій спільної власності, після погодження з постійною комісією з питань комунального майна та приватизації. Таке погодження – проста формальність, якщо всі свої і, як то кажуть, в долі. Також саме він мав здійснювати переоформлення, поділ, оформлення патентів на право оренди, проводити реєстрацію договорів купівлі-продажу.

Після таких таких змін Микола Бандра за одну каденцію перетворився, де-факто, на другу людину в Львівській облраді, адже саме його управління, яке вже тоді нараховувало понад 70 працівників, контролювало всі майнові питання та основні фінансові потоки, призначені на функціонування облради. В лютому 2008 року Львівська облрада ухвалює рішення, яким на управління, тобто на Бандру, покладався обов'язок вирішення всіх земельних питань, що пов'язані з об'єктами спільної власності територіальних громад. Тоді він також отримав право самостійно видавати доручення та інші документи щодо управління об'єктами спільної власності.

Олег Панькевич

Коли в 2010 році Львівська обласна рада потрапила під контроль ВО "Свобода", то її нові керівники, Олег Панькевич, а згодом й Петро Колодій, спочатку були радикально налаштовані поставити на посаду начальника управління майном спільної власності нову людину. Однак все залишилося на своїх місцях. Микола Бандра втримався в кріслі і навіть, навпаки, суттєво розширив свої повноваження тепер вже за рахунок перерозподілу повноважень всередині облради. Можна лише здогадуватися чому сталося саме так. Ймовірно, що саме він був ідеологом чергових змін, які скеровувалися переважно на подальше звуження повноважень Львівської ОДА щодо управління об'єктами комунальної власності та розширення можливостей для певного кола зацікавлених осіб щодо їхньої приватизації.

В липні 2012 року Львівська облрада своїм рішенням де-факто передала Бандрі все оперативне керівництво комунальними підприємствами та установами облради. Бандра відтепер погоджував призначення та звільнення їхніх керівників, оформляв трудові відносини з керівниками, затверджував статути (положення) комунальних підприємств, зміни та доповнення до них, організаційну структуру, штатні розписи. Тобто Бандра перебрав на себе значну частину повноважень голови Львівської облради.

Чому йому це вдалося зробити? Можливо, що Петро Колодій, як голова Львівської облради, хотів відвести від себе будь-які підозри в тому, що він міг бути причетним до можливих оборудок з комунальною власністю. Як у міського голови Львова Андрія Садового для ухвалення всіх незручних рішень є колегіальний орган – виконком, так і в Львівської облради з'явилося управління та його керівник, на якого у випадку чого можна було перевести всі стрілки.

Петро Колодій

Микола Бандра мав у своєму підпорядкування велике управління, контролював діяльність понад 140 комунальних підприємств, закладів, установ тощо, а також вирішував питання щодо декількох сотень об'єктів комунальної власності та землі, на якій вони знаходяться. Саме тому в 2014 році він настільки впевнено дивився у світле майбутнє. І справді, новий голова Львівської облради, член БПП Олександр Ганущин ніколи навіть не натякав на те, щоб посунути Бандру з посади начальника управління комунальним майном спільної власності. Бандра продовжував особисто, практично без погодження будь-з-ким, укладати договори оренди, суборенди об'єктів комунальної власності, окрім тих, що виносилися на аукціони, приймав рішення щодо звільнення керівників, які лише формально згодом ухвалювала сесію Львівської облради.

Робив він це, як це з'ясувалося пізніше, не завжди лише в інтересах громад. Так, розголос отримала історія з орендою приміщення в центрі Львова, де зараз працює популярна реберня "Під Арсеналом" холдингу емоцій !Fest. Якось так сталося, що Львівська облрада отримує за один метр оренди реберні в місяць приблизно два долари, в той час як ринкова ціна в тому районі добігає 30 доларів.

Олександр Ганущин

Активно, але безрезультатно громадськість Львівщини протестувала проти змін статутів комунальних установ та підприємств. Також не вельми приємними для Бандри були результати моніторингу оренди комунальних аптек, а перебіг конкурсу на визначення керівника Центру екстреної медицини і медицини катастроф взагалі обернувся страшним скандалом. Попри все це керівництво та депутати Львівської облради зберігали дивовижний спокій. В 2017 році Бандру не відправили у відставку, хоча звіт про його роботу не отримав позитивної оцінки. Причина такої депутатської незворушності, як подейкують злі язики, зрозуміла: хто ж відмовиться на пільгових умовах отримати в гарному місці приміщення в оренду з перспективою його подальшої приватизації.

Бандра, одноосібно і без проблем, міг вирішувати такі питання та робити відповідні приховані подарунки потрібним людям. Що ж насправді спонукало Миколу Бандру залишити за власним бажанням одну з найбільш впливових посад в Львівській обласній раді? Чутки блукають різні. Наразі варто припустити, що в нього спрацював типовий в таких ситуаціях синдром втрати пильності. Відчуваючи безкарність, Бандра не втримався від диявольських спокус і перевищив свої повноваження. Що його могло мотивувати до таких дій – легко здогадатися. Він почав безпідставно, з порушенням закону, одноосібно погоджував межі земельних ділянок в такий спосіб, що з'являлася можливість їхнього відчуження  від Львівської облради  на користь зацікавлених осіб та компаній.

Наприклад, саме в таким чином вилучили одну земельну ділянку з постійного користування психіатричної лікарні у Львові. Для того, щоб перевірити ці факти, Варіанти звернулися до Львівської обласної ради з запитом про доступ до публічної інформації в якому попросили надати можливість ознайомитися з копіями реєстру рішень управління майном комунальної власності Львівської облради, а також копіями рішень за 2017-2018 рік з підписом начальника управління Миколи Бандри. Бо, наприклад, в державному реєстрі судових рішень та базі YouControl можна відшукати інформацію про те, що правоохоронці розслідують кримінальну справу, в якій фігурує управління майном спільної власності Львівської облради. В ній йдеться про оренду нежитлових приміщень у центрі Львова площею понад 400 кв. м в будинку на вулиці Чайковського, 7. Перевірка Держаудитслужби виявила збитки, що були заподіяні державному бюджету під час визначення розміру плати за оренду нежитлових приміщень та повноти нарахування орендної плати ТОВ "Клуб достойних львів'ян" та ЗРГ "Культ" протягом 2016-2018 років.

Микола Бандра


Микола Бандра

Це не було звільнення. Я написав заяву і мене перевели на іншу посаду. Зараз я працюю начальником відділу забезпечення діяльності комунальних закладів. Я залишив управління в гарному працездатному стані, щоб не казали інші. Якщо говорять, що причиною мого звільнення став конфлікт з заступником голови Львівської облради Володимиром Гірняком, то людям згори це краще видно. Я просто написав заяву. Я чиновник, а не публічний політик. Тому не можу таке коментувати. Запитайте в нього.

Володимир Гірняк


Володимир Гірняк, заступник голови Львівської облради, відповідальний за питання розвитку комунальних підприємств та комунальне майно

З 6 листопада Микола Бандра не працює на посаді начальника управління. Ми зараз предметно займаємося аналізом діяльності управління комунальної власності і якщо виявимо факти порушень в його діяльності, то обов'язково проінформуємо громадськість.

Автор: Дар'я Авер'янова
Коментарі читачів:
Додаткова інформація: