У концепції пропонують обгородити автобусні смуги руху, підвищити вартість паркування та облаштувати майданчики "паркуйся і їдь".
Сьогодні, 14 червня, виконавчий комітет Львівської міської ради затвердив концепцію розвитку громадського транспорту та паркування приватного транспорту у місті Львові.
У міськраді вважають, що у ранковий піковий час Львів має потребу у перевезенні 150 тисяч мешканців, однак наявний рухомий склад громадського транспорту має змогу перевезти лише 127,7 тисяч пасажирів.
Серед основних причин – недостатня кількість рухомого складу, слабка пріоритезація громадського транспорту у місті та порушення водіями правил зупинки та стоянки, що часто стає причиною затримок трамваїв та тролейбусів.
Головною проблеми з паркуванням у місті вважають недосконалість правил дорожнього руху, оскільки вони дозволяють паркування на тротуарах. Серед інших проблем виділили: законодавчі обмеження роботи евакуатора, особливості історичної забудови Львова та високий рівень урбанізації, а також те, що більшість адмінбудівель розташовані у центрі міста, що стають місцями притягання великої кількості людей.
Щоб покращити роботу громадського транспорту у міськраді пропонують створити окремі смуги руху для маршрутних автобусі та огородити їх засобами фізичного унеможливлення виїзду приватного транспорту на ці смуги. Крім цього необхідне збільшення кількості комунального транспорту й розвиток мережі електротранспорту, впровадження е-квитка й оптимізація маршрутної мережі.
Для покращення системи паркування у концепції передбачили формування зон паркування, інвентаризацію наявних паркомісць, облаштування майданчиків "паркуйся і їдь" (P+R), які передбачають перехоплювальні паркінги на в’їздах у місто для пересадки на громадський транспорт. Вони мають бути безкоштовні або платні, а у вартість входитиме денний проїзний квиток на громадський транспорт.
Також у міськраді пропонують впорядкувати тарифну політику у всіх зонах паркування.
– Перша зона (5 хв. ходьби пішки до ратуші – висока вартість години паркування)
– Друга зона (1-15 хв. ходьби пішки до пл. Ринок – дешева перша година, наступні години матимуть відносно високу вартість паркування. Зона призначена для перехоплення авто в межах Малого транспортного кільця)
– Третя зона (15-30 хв. пішої ходьби до центральної частини міста - призначена для кількагодинного паркування за фіксованого середньою ціною за годину)
– Четверна зона (охоплює решту частину міста)
– П’ята зона (паркувальні майданчики навколо автовокзалів, залізничних станцій, аеропортів чи торгових центрів. Перші 1-3 години – безкоштовні, наступні – мають середню ціну).
Крім того, необхідно зробити платною видачу дозволів на в’їзд
мешканців до пішохідної зони центральної частини м. Львова, обмеженої просп. Свободи, пл. Торговою, пл. Данила Галицького, вул. Підвальною, вул. Валовою, пл. А. Міцкевича.
У результаті, завдяки реалізації концепції, у місті хочуть покращити транспортну систему, підвищити рівень прибутковості приватного бізнесу у центральній частині, покращити екологічну ситуацію, заохотити інвестиції в місто для будівництва паркінгів тощо.
Нагадаємо, у 2018 році для львівських маршруток затвердили похвилинний графік руху.