Міський голова Львова Андрій Садовий не виконує норму закону України про місцеве самоврядування, яке чітко зазначає, що міський голова зобов’язаний звітувати, хоча б один раз на рік перед територіальною громадою − аналітики Громадянської мережі ОПОРА.
Про це повідомили аналітики Громадянської мережі ОПОРА на прес-конференції «Яка міська рада найвідкритіша? Результати вимірювання Індексу публічності місцевого самоврядування».
Рівень публічності мера Львова – задовільний. Але неприйнятним аналітики вважають відсутність звітування перед територіальною громадою та рідкі зустрічі з громадянами Львова.
«Чому власне такий відсоток? В першу чергу − це відсутність процедури та практики звітування міського голови перед територіальною громадою, іншими словами треба сказати, що міський голова не виконує норму закону України про місцеве самоврядування, яке чітко зазначає, що міський голова зобов’язаний звітувати, хоча б один раз на рік перед територіальною громадою.
З власного досвіду знаємо, що наш міський голова нажаль не практикує таке звітування, хоча й звітує перед депутатським корпусом.Так само не всі розпорядження міського голови ми знайшли в рубриці «документи» на веб-сторінці Міської ради. Там бракує розпоряджень, які стосуються кадрових питань і заміщення вакантних посад. Крім, того слід сказати про відкритість міського голови, про його комунікації з мешканцями міста. В першу чергу треба говорити про прийом.
Міський голова Львова Андрій Садовий виділяє лише 4 години на місяць. Це досить мала кількість часу і попри те процедура заходу для того, щоб потрапити на прийом є достатньо складною. Така процедура для прийому звичайних громадян, мешканців головною посадовою особою Львова є неприйнятна.
Те ж саме можемо говорити і про запровадження міським головою гарячої лінії. Останні три дні ми намагаємось зателефонувати за трьома номерами і чомусь жоден з них не відповідає», − повідомила інформаційний директор Громадянської мережі ОПОРА у Львові Ірина Швець.
Андрій Садовоий займає 4 місце у рейтингу публічності міських голів України, поступаючись місцем своїм колегам з Донецьку, Луцьку та Івано-Франківську.
Базується дослідження на трьох основних поняттях вимірювання: рівень відкритості, прозорості та підзвітності місцевого самоврядування.
«Ми розробили таке поняття публічності, яке трактується досить широко. Тобто це не лише доступ до інформації, а це поняття, яке характеризує цілий комплекс управлінських та політичних заходів, до яких вдаються органи місцевого самоврядування», − додав координатор кампанії «Вимірювання Індексу публічності місцевого самоврядування» Олександр Неберикут.
Загалом Львівська міська рада отримала 61% у рейтингу публічності міських голів України.
Найбільшу кількість балів отримали виконавчі органи (73%), на другому місці міський голова (66%) і на останньому місці знаходяться депутати, які є найменш публічними (46%).