28 жовтня завершилися основні роботи з проходки нового двоколійного Бескидського тунелю.
Про це повідомила прес-служба Укрзалізниці.
Проходка виконувалася з одного порталу у два етапи: спочатку здійснювалася проходка верхнього уступу на всю довжину тунелю, а потім проходка нижнього уступу.
Всього залізничні будівельники пройшли 1764,25 м.
Наразі залишилося здійснити роботи завершального циклу, які планують закінчити до кінця травня: влаштування земляного полотна на підходах до нового тунелю, укладання колії на підходах та в тунелі, монтаж мереж енергозабезпечення освітлення, СЦБ та зв’язку, системи контролю.
Окрім того, будівельники продовжують облаштування тунелю нішами та камерами. За нормативами в тунелі через кожні 30 метрів у шаховому порядку будуть розміщені ніші й кожні 150 метрів – камери.
Цей тунель буде обладнано сучасними приладами робочого та аварійного освітлення, вентиляцією, відеонаглядом, контрольними датчиками визначення рівня шкідливих газів, а також постійним моніторингом внутрішнього стану, засобами пожежної безпеки й системою антикорозійного захисту.
Зазначимо, вартість проекту з будівництва тунелю – 2,2 млрд грн. Із них уже викоритано 1,08 млрд грн: 533,6 млн грн Україна отримала від ЄБРР, 239,2 млн грн – від ЄІБ та 308,3 млн грн – кошти Укрзалізниці.
Нагадаємо, прокладання другого етапу тунелю розпочалася 1 лютого цього року із східного порталу, а перший етап будівництва тунелю – проходку верхнього уступу було завершено 21 січня цього року – на два місяці швидше, ніж заплановано.
Планується, що будівництво тунелю буде завершене у останньому кварталі 2017 року, а поїзди ним почнуть курсувати у 2018 році.
Будроботи стартували у листопаді 2013 року. Раніше наголошувалося, що усі роботи повинні бути завершені у 2017 році.