Вчора, 28 лютого, Львівська облдержадміністрація розглянула питання щодо контролю за здійсненням органами місцевого самоврядування делегованих повноважень органів виконавчої влади.
Про це Варіанти повідомила прес-служба Львівської облдержадміністрації.
В.о. заступника керівника апарату облдержадміністрації Степан Рудницький провів нараду щодо контролю за здійсненням органами місцевого самоврядування делегованих повноважень органів виконавчої влади.
Рудницький наголосив, що відповідно до статті 44 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" відповідальним за систематичну перевірку виконання актів законодавства та розпоряджень місцевої державної адміністрації, подання методичної та практичної допомоги місцевим державним адміністраціям та органам місцевого самоврядування визначений апарат місцевої державної адміністрації.
Відповідно до статті 33, Закону України "Про місцеві державні адміністрації", частини четвертої статті 143 Конституції України та частини другої статті 76 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" обласні державні адміністрації мають право здійснювати перевірку роботи районних державних адміністрацій та перевірку здійснення органами місцевого самоврядування делегованих повноважень органів виконавчої влади.
Нагадаємо, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 9 березня 1999 р. № 339 „Про затвердження Порядку контролю за здійсненням органами місцевого самоврядування делегованих повноважень органів виконавчої влади” (із змінами згідно з постановами Кабінету Міністрів України від 5 липня 2004 р. № 835 та від 3 червня 2009 р. № 549, районними державними адміністраціями здійснюється контроль за їх виконанням.
Делеговані повноваження – повноваження державних органів виконавчої влади, надані органам місцевого самоврядування законом.
Аналіз виконання органами місцевого самоврядування Львівської області делегованих повноважень органів виконавчої влади, показує, що у ІІ півріччі 2012 року виконавчими комітетами прийнято 11101 рішення в частині їх здійснення, а саме:
- у сфері соціально-економічного і культурного розвитку, планування та обліку (ст.27) – 508. Забезпечено розгляд і узгодження планів підприємств, установ та організацій, що не належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, здійснення яких може викликати негативні соціальні, демографічні, екологічні та інші наслідки, підготовка до них висновків і внесення пропозицій до відповідних органів;
- в галузі бюджету, фінансів і цін (ст.28) – 675. Внесені зміни до показників місцевих бюджетів, які були враховані при формуванні місцевих бюджетів, забезпечено контроль за формуванням тарифів на утримання житлового фонду;
- щодо управління комунальною власністю (ст.29) – 70. Забезпечено погодження в установленому порядку кандидатур для призначення на посаду керівників підприємств, установ та організацій, розташованих на відповідній території, які перебувають у державній власності;
- в галузі житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, громадського харчування, транспорту і зв’язку (ст.30) – 4915. Забезпечено встановлення зручного для населення режиму роботи організацій сфери обслуговування, затвердження правил відпуску в торговельних закладах алкогольних напоїв та тютюнових виробів, підготовку заходів з підготовки установ сільських рад до роботи в осінньо-зимовий період. Видано дозволи на легалізацію добудов до житлових приміщень, їх газифікацію, відкрито погосподарські номери на житлові будинки у зв’язку із закінченням будівництва, організовано охорону пам’яток історії та культури;
- в галузі будівництва (ст.31) – 1444. Забезпечено прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів у порядку, встановленому законодавством, здійснення контролю за дотриманням затвердженої містобудівноїх документації при плануванні та забудові відповідних територій;
- у сфері освіти, охорони здоров’я, культури, фізкультури і спорту (ст.32) – 679. Забезпечено здійснення заходів щодо запобігання бездоглядності неповнолітніх, організацію обліку дітей дошкільного та шкільного віку, вирішення питань про повне державне утримання дітей-сиріт, дітей, які залишилися без піклування батьків, у школах-інтернатах, дитячих будинках, у тому числі сімейного типу, про надання громадянам пільг на утримання дітей у школах – інтернатах, інтернатах при школах, а також щодо оплати харчування дітей у школах та інше;
- у сфері регулювання земельних відносин та охорони навколишнього середовища (ст.33) – 484. Забезпечено контроль за дотриманням земельного та природоохоронного законодавства, реєстрацію суб’єктів права власності на землю та реєстрацію прав користування землею і договорів на оренду землі; видача документів, що посвідчують право власності і право користування землею, погодження питань про надання дозволів, вжиття необхідних заходів щодо ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, затверджені акти обстеження зелених насаджень, встановлено межі між суміжними господарствами;
- у сфері соціального захисту населення (ст.34) – 1043. Забезпечено роботу комісій щодо обстеження умов проживання соціально незахищених громадян, вирішення відповідно до законодавства питань про надання пільг і допомоги, пов’язаних з охороною материнства і дитинства, питань опіки і піклування, надання компенсацій і пільг громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, розроблені заходи з проведення оплачуваних громадських робіт для осіб, які зареєстровані як безробітні;
- в галузі зовнішньоекономічної діяльності с(т.35) – 7. Рішення у даній сфері приймалися лише у Мостиському (3) та Яворівському (4) районах;
- в галузі оборонної роботи (ст.36) – 163. Забезпечено організацію та участь у здійсненні заходів, пов’язаних з мобілізаційною підготовкою та цивільною обороною на територіях місцевих рад;
- з питань адміністративно-територіального устрою (ст.37) – 13. Підготовка до проведення адміністративно-територіальної реформи, перепису населення (зміна назв вулиць, провулків, тощо)
- забезпечення законності, правопорядку, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян (ст.38) – 1100. Забезпечено виконання вимог законодавства щодо розгляду звернень громадян, здійснення контролю за дотриманням громадського порядку під час проведення масових заходів.
Найбільше рішень з питань виконання делегованих повноважень прийнято виконкомами місцевих рад Дрогобицького, Самбірського, Сокальського, Пустомитівського, Стрийського та Перемишлянського районів.
Найменше виконкомами місцевих рад Кам’янка-Бузького, Радехівського та Бродівського районів.