Минулого тижня відбулось перше, після літніх канікул, засідання арт-клубу ТАМ.
Біба Шульц, незмінний координатор клубу, розказує про найцікавіші, на його думку, мистецькі події літа у Львові. А ми все записали.
Знаний львівський мистецтвознавець згадує виставку Програма переробки Томаша Доманського, виставку Лувр Влодка Костирка та Євгена Равського, Пустоти Сагайдаковського і Боярова, Три виміри у Музеї ідей, виставку Василя Бажая та виставку фото National Geographic.
Про проект Артнаступ, Український зріз та Дні мистецтва перформанс, які розпочалися в останні дні літа буде окрема розмова на ТАМі уже наступного тижня.
Вставляємо своїх 5 копійок і згадуємо, що цього літа у Львові також було відкрито другу галерею сучасного мистецтва «Єфремова, 26», це сталося у травні.
Влітку тут було представлено кілька виставок, зокрема й першу львівську виставку мистецьких об’єктів Януша Балдиги.
Програма переробки. Томаш Доманські
Виставка польського художника Томаша Доманського була відкрита 13 червня у Львівському палаці мистецтв.
Свої мистецькі об’єкти Доманський створює з використаних, перероблених матеріалів, з відходів.
«У нього був один натхненний момент. Він купив на польсько-німецькому прикордонні будинок і в ньому знайшов трупи котів засушених. Це була така традиція, коли заходять в новий будинок, запускають кота, німці ще й вбивали і хоронили котів в будинку, щоб все було добре. Він подумав, як кожен художник, коли знаходить щось дивне, зробити з цього штуку. Три коти були представлені на цій виставці. Він помістив їх у колби» – розказує Біба Шульц.
«А ще він привіз багато речей зроблених з нігтів людських, волосся, зі свинячої шкіри, з пакетиків з-під чаю, з мух мертвих. Досить воно цікаво і оригінально виглядало. Мені найбільше запам’ятався один об’єкт – дивишся в лупу, а там багато стрижених нігтів, товстих, кручених, різних».
Лувр. Володимир Костирко та Євген Равський
Біба Шульц: «Виставка Лувр – це одна з найбільш відвідуваних виставок львівського мистецтва за останні 20 років, приблизно 50-100 людей в день приходили подивитись на експозицію».
«Назву проекту придумав куратор, Павло Гудімов. Лувр – це референція до всього, що пов’язано з історією мистецтва, інтерпретація старого мистецтва у новому. Це давня тема Гудімова».
«Весь поверх був заставлений як картинами, так і різними об’єктами. Відвідувачів зустрічав Влодко, який водив по виставці і показував всі об’єкти і пояснював, що хотіли показати художники за своїми роботами. Але мені це не сподобалось, не люблю, коли тобі все пояснюють, я люблю, коли у мистецтві є явна таємниця, ніби все зрозуміло, але нічого насправді не зрозуміло».
«Виставку Йонаша Штерна, одного з небагатьох художників, хто представляв львівську штуку на Венеційському бієнале, відвідувало по 2 людей за день. Це високий авангард, це хороша річ, але цінують інше».
Пустоти. Андрій Сагайдаковський, Андрій Бояров
«Віта Сусак запропонувала зробити виставку Пустоти у Львівській галереї мистецтв. Назва цієї виставки була вигадана Андрієм Сагайдаковським, він робив виставку у Дніпропетровську під назвою Святі пустоти».
«Коли щось народжується на межі існуючого і неіснуючого, як з небуття щось стає буттям – для Сагайдаковського це важлива тема. Але у цій виставці роботи двох художників – Андрія Сагайдаковського і Андрія Боярова. Один живописець, а інший, умовно, фотограф, користується технічною репродукцією».
«Для мене вона символічна, бо дуже давно в галереї не відбувалось проектів, пов’язаних з сучасним мистецтвом. Цим проектом ми символічно хотіли почати з львівського сучасного мистецтва, коріння якого у 70-х. Якщо б у Львові був музей сучасного мистецтва, то двоє художників заслуговують на місце у ньому».
Три виміри. Яцек Ягельський, Олександра Ягельська, Олесь Дзиндра
Олесь Дзиндра запросив до Львова Яцека Ягельського, який вже був колись на Тижні актуального мистецтва. Він скульптор, спеціалізується на скульптурах, які мають незбалансований баланс, коли конструкція незрозумілим чином тримається. Вона викликає певні емоції.
Але виставка була на трьох. Дружина Ягельського фотографує речі, які перед тим , приводить в рух дерев’яними планками. Показує простір після делікатного втручання. Це популярна річ у західному мистецтві.
Олесь Дзиндра зробив медійний проект, він видрукував фото і замість облич, вставив своє зображення, дуже унікально підсвітив, здавалось, що його образ з підсвідомого вилазить. Гарний метафоричний твір, про самого Дзиндру, який у кожній фотографії бачить себе.
Виставка Василя Бажая
«Виставка Бажая відкривалась у той день, що й виставка Слєпченка, на яку прийшло пів Львова. Виставку Бажая відкривали поверхом вище і там було всього кілька людей. А внизу було багато народу, вино, Свобода, чиновники. Метафорично гарно вийшло, до нас ніхто не прийшов, але ми були вище за це, ми нікому не потрібні, але звисока на це споглядаємо.
«А Бажай за традицією привіз показати, що за півроку у селі натворив».
50 видатних фотографій журналу National Geographic
Найбільш відомі фото, одного з найвідоміших журналів у світі показали львів'янам. Виставка тривала до 8 вересня, паралельно з виставкою сучасного мистецтва у межах фестивалю Дні мистецтва перформанс. Дирекція Палацу мистецтв відзначає, що це була одна з найвідвідуваніших виставок.
Біба Шульц: «Фотографії National Geographic всюди популярні, ми ж не порівнюємо Девіда Боуї з Мадонною»?
фото: lpm.com.ua