"Львівавтодор" оприлюднив чотири варіанти реорганізації руху під час реконструкції площі Франка.
Про це повідомила прес-служба Львівської міської ради.
Фахівці ЛКП "Львівавтодор" разом із експертами транспортної галузі напрацювали 4 варіанти нового планування площі І. Франка. Автори пропозицій врахували потреби площі як пересадкового вузла, громадського простору для жителів сусідніх вулиць та студентів навколишніх закладів, та як важливої транспортної розв’язки.
Наразі "Львівавтодор" опублікував для обговорення чотири варіанти реконструкції площі Івана Франка:
1 варіант: "Круговий рух для автотранспорту"
Варіант передбачає організацію кругового руху для автотранспорту навколо пл. Франка і влаштування виділених смуг для громадського транспорту в напрямку до центру з вул. Вітовського та в напрямку Вітовського від вул. Стрийської, а також в обох напрямках на ділянці пл. Франка від Стрийського ринку. Також передбачено влаштування двох зупинок громадського транспорту безпосередньо на пл. Франка (біля будинку № 78) та острівної зупинки на вул. І. Франка в напрямку від центру (на підході до пл. Франка).
У цьому варіанті хочуть виключити зайвий простір з площі за рахунок розширення центрального трикутника, влаштування напрямних острівців та острівців безпеки, а також збільшення кількості пішохідних переходів.
2 Варіант "Три сторони трикутника"
Цей варіант передбачає організацію руху автотранспорту по всіх сторонах трикутника пл. Франка і влаштування виділених смуг для громадського транспорту в обох напрямках на ділянці пл. Франка від Стрийського ринку в напрямку до центру та до вул. Вітовського, а також в одному напрямку від вул. Вітовського. Приватний транспорт рухається по найпрямішій траєкторії з Вітовського в центр і зворотно. Рух від Стрийського ринку в сторону Вітовського переноситься на Зарицьких.
Також варіант передбачає влаштування двох зупинок громадського транспорту безпосередньо на пл. Франка (перед будинком № 78), з яких одна «віденська» (в напрямку Стрийської) та двох острівних зупинок, з яких одна на вул. І. Франка в напрямку від центру (на підході до пл. Франка), інша — на ділянці пл. Франка від Стрийського ринку в напрямку до центру.
Цей варіант передбачає збільшення кіькості напрямних острівців та острівців безпеки, а також збільшення кількості пішохідних переходів.
3 Варіант "Т-подібне перехрестя"
Варіант передбачає радикальну перебудову площі Франка з облаштуванням Т-подібного перехрестя та значне розширення громадських просторів вздовж фасадів замість існуючого острівця. Передбачено розділення трамвайних колій за напрямками руху на під'їздах до перехрестя, для унеможливлення блокування трамваїв автотранспортом. Зупинки влаштовуються за перехрестям, при цьому в напрямку Сихова влаштовано «кишеню» (щоб під час зупинки трамвая мати змогу назбирати автомобілі в чергу на перехрестя зі Стрийською). В інших напрямках — зупинка в смузі руху, при цьому в напрямку Вітовського можна продовжувати виділену смугу, яка є на Франка, а авта з центру та від Стрийського ринку на Вітовського спрямовувати через Зарицьких — Волощака.
Цей варіант передбачає закриття для проїзду вул. Менделеєва, яка стає житловою тупиковою вулицею, а заїзд на неї виконується через вул. Кирила і Мефодія. Світлофор на перехресті Франка — Вітовського синхронізується з перехрестям Франка — Стрийська.
4 Варіант "Повне трамвайне кільце"
Варіант із облаштуванням повного трамвайного кільця передбачає створення на площі Франка великого пересадкового вузла між різними напрямками громадського транспорту з можливістю розвороту трамваїв у всіх напрямках при потребі.
Також одна з ідей цього варіанту, яка може бути використаною і у інших — організація спільної для трамваїв, тролейбусів та автобусів виділеної смуги на вул. Франка від центру.
Як повідомив заступник директора департаменту житлового господарства та інфраструктури ЛМР Андрій Білий ці варіанти виставили на обговорення львів’ян, після чого один із них мають затвердити на засіданні виконавчого комітету.
"Очікуємо на розгляд і обговорення цих варіантів громадськістю. Пропозиції мешканців ми проаналізуємо і напрацюємо найкращий варіант, який буде застосовано при корегуванні проекту. Роботи з реконструкції площі плануємо розпочати наступного року" – повідомив ЛМР Андрій Білий.
У цьому році на площу Івана Франка буде виготовлено лише проектно-кошторисна документація, а ремонтні роботи планують розпочати у 2020 році.
На площі Є. Петрушевича, що входить в історичну частину Львова, ЛКП "Львівавтодор" зведе підземний багаторівневий паркінг.