ГО "Опора" проаналізувала бюджетний процес у Львові.
Про це повідомляє ГО "Опора" на своїй сторінці у Фейсбуці.
За даними ГО "Опора", у Львівській громаді зростає конфронтація між депутатським корпусом та виконавчими органами ради на чолі з міським головою.
Зокрема, 29 вересня на сесії депутати Львівської міськради обмежили для виконкому самостійні видатки з бюджету на 48 мільйонів – з 50 до 2 млн грн, проте 4 жовтня міський голова Львова Андрій Садовий наклав на нього вето.
Зазначимо, 24 лютого, на позачерговому засіданні, скликаному у день російського вторгнення, міська рада дозволила виконкому проводити перерозподіл коштів у сумі до 50 млн грн, проте в умовах, коли ситуація на фронті умовно стабілізувалася, депутати планували повернути свій вплив на ухвалення рішень, які стосуються фінансів.
"У якийсь момент контроль за розподілом фінансів плавно перетік на виконком, який не виконував обов’язкову умову – погодження з бюджетною комісією. У нашій комісії бюджету є представники всіх фракцій. Я вважаю, що комісія має бути задіяна у всі бюджетні процеси в раді, ті чи інші витрати і у воєнний час мають бути обговоренні, продумані і вивчені" – пояснила голова комісії фінансів та планування бюджету Львівської міськради Наталія Шелестак.
За словами заступника голови цієї комісії Віталія Троця, міський голова заборонив підлеглим приходити на такі засідання комісій, де вони мали б прозвітувати за закупівлі, проголосовані рішенням виконкому.
"Ми почали викликати чиновників на комісію, щоб вони прозвітували за закупівлі, проголосовані рішенням виконкому. Після першого такого засідання міський голова заборонив ходити підлеглим на такі засідання. І влітку була напруга, бо їм теж потрібні були різні погодження від депутатів, а він заборонив" – заявив Троць.
Натомість депутатка та виконувачка обов’язків директора департаменту фінансової політики Львівської міськради Вікторія Довжик вважає, що зміни до бюджету дозволили погоджувати на засіданнях виконавчого комітету, про що йдеться у тексті постанови КМУ №252 і які зумовлені воєнним станом.
"З формальної точки зору це не було наше внутрішнє рішення, це постанова. Однак розуміємо, що всі депутати вболівають за життєдіяльність міста в цей складний період, тому у нас регулярно відбуваються спільні обговорення на профільних депутатських комісіях, в т.ч. на виїзних. Вся інформація щодо видатків, навіть та, яка не є загальнодоступною, є доступною для депутатів" – стверджує Вікторія Довжик.
Водночас голова постійної комісії законності, депутатської діяльності, свободи слова та безпеки Львівської міськради Уляна Пак вважає, що ця постанова уряду спричинила появу колізії й руйнує саму суть місцевого самоврядування.
"Розпоряджатися бюджетом громада повинна через своїх представників. У тому форматі, що зараз, виконавчим органам простіше самостійно приймати рішення, ніж радитися і залучати депутатів. І виходить, що ЗУ "Про місцеве самоврядування", в якому закріплено, що право розпоряджатися бюджетом є виключною компетенцією ради як колегіального органу, не реалізується" – пояснила Уляна Пак.
Крім цього, за словами Віталія Троця, ще однією проблемою для міського бюджету, є неефективність комунального сектору: застаріле устаткування та відсутність менеджменту в цій галузі, що призводить до її неокупності.
Кредитні кошти переважно використовують для погашення заборгованості зарплатного фонду, що унеможливлює розвиток сфери.
"Львів – єдине в Україні, яке вибрало 100% дозволених фінансових запозичень, адже вони не мають перевищувати бюджету розвитку, що для Львівської міської територіальної громади становить 3 мільярди гривень" – зазначив Віталій Троць.