Сестра художника Мирослава Ягоди провела акцію проти порушення керівництвом Львівської нацгалереї мистецтв авторських прав її матері.
Марія Дика, сестра покійного художника Мирослава Ягоди, сьогодні у Львові провела акцію проти порушення керівництвом Львівської національної галереї мистецтв імені Бориса Возницького авторських прав її матері, як єдиної спадкоємиці художника, під час організації та проведення виставки робіт Мирослава Ягоди.
Серед претензій, які обґрунтовано в адвокатському зверненні на ім'я керівництва галереї, значиться, що на виставці не промаркували з яких колекцій представлені картини авторства Мирослав Ягоди.
"Натомість у 2016 році сталась крадіжка картин з квартири художника. Розслідування за цим фактом поновили на вимогу Віри Запісоцької, матері художника, адже походження картин, які представлені на виставці досі невідоме" – розповіла Марія Дика.
Весною також трапився інцидент, коли друг Мирослава Ягоди Роман Туркало побачив на тій виставці картину, яка не належала пензлю художника. Інформацію про це він оприлюднив в соціальних мережах.
Марія Дика також стверджує й те, що і вона, і пані Віра переконані, що це не була робота її сина. Дика зазначила, що на всі звернення, які вона скеровувала керівництву музею, вони не отримали відповідей, а з Мінкульту отримали відписку.
З Марією Дикою перед підходом журналистів спілкувався представник адміністрації музею. Однак нічого нового в справі отримання офіційних відповідей він не зміг повідомити та втік, коли побачив представників ЗМІ.
Марія Дика передала журналістам перелік питань, на які вони чекають відповідь від керівництва музею:
1. Походження та датування кожного твору, виставленого на експозицію (детальний опис творів).
2. Який правовий статус робіт Мирослава Ягоди, які експонуються на виставці?
3. Який правовий статус робіт Мирослава Ягоди, які з Ваших слів, він особисто передав галереї?
4. Чому немає біографії художника на експозиції та в каталозі? (Є лише художня інтерпретація (мемуари).
5. Чому немає чіткого датування робіт на експозиції та в каталозі виставки?
6. Чому на експозиції та в каталозі виставки немає аналітичного та критичного наукового тексту стосовно творчості Мирослава Ягоди? (Є лише короткі рефлексії кураторів).
7. Чому на експозиції та в каталозі не вказано, до якої колекції належить кожен твір (назвати власників колекцій), що експонується?
8. Чому не вказано, скільки і які із робіт Мирослава Ягоди, що експонуються знаходяться на депозиті у галереї мистецтв ім. Б. Г. Возницького?
9. Чи здійснювалася перевірка і підтвердження наявності права власності у колекціонерів на картини Мирослава Ягоди, що експонуються? Якщо так, прошу надати копії відповідних правочинів!
10. Що було зроблено для унеможливлення експонування робіт, що були викрадені з майстерні Мирослава Ягоди кілька років тому, про що були публікації у ЗМІ (особливу увагу прошу приділити графіці)?
11. Як Ви оцінюєте ризик того, що відсутність датування і походження робіт може призвести до легітимізації через виставку та каталог робіт які або ж не мають авторства Мирослава Ягоди, або ж були здобутими незаконним шляхом?
12. Чи має галерея мистецтв підтвердження права на використання фільму 10-річної давності про Мирослава Ягоду, що транслюється у одному із залів експозиції?
13. Хто надав на експозицію роботу "Новий рік", яка зняли з виставки, але яка, однак, знаходиться в каталозі? Пояснити походження даної роботи.
14. Чому не проінформували родину автора, про підготовку та проведення даної виставки та чому не запрошено родину на відкриття виставки?
15. Чому реставраційні роботи, завданням яких є зберегти, чи відновити автентичний вигляд роботи автора, були зроблені не належним чином? Йдеться, як мінімум, про нанесення на полотно верхнього шару лаку, що є грубим порушенням технології роботи Мирослава Ягоди, тобто іншими словами, нищення твору.
У березні 2019 року у Львівській галереї мистецтв відкрилась Ретроспективна виставка Мирослава Ягоди.
Мирослав Якович Ягода народився в 1957 році, помер 12 березня 2018 р.
Мирослав Ягода був учасником багатьох виставок і перформенсів – поетичних, живописних, графіки. Друком видано три поетичних збірки: "Черепослов" (2002 р.), "Дистанція Нуль" (2006 р.), "Сяймо" (2008 р). Також він оформив декорації до вистав закарпатського режисера Атілли Віднянського.
Більше про життя і творчість художника – у розмові з Варіантами.