17 березня на громадських слуханнях розглянуть питання про звільнення площі Міцкевича від стихійного паркування і влаштування пішохідної зони біля Будинку книги з доступом до пам'ятника Адамові Міцкевичу.
Про це Варіантам повідомила прес-служба Львівської міської ради.
Така реорганізація площі Міцкевича пропонується державним підприємством "Містопроект", яке виконувало на замовлення міської ради зміни до "Схеми організації дорожнього і пішохідного руху в центральній частині Львова з організацією пішохідної зони".
Цей варіант пропонує організувати автомобільний рух у дві сторони по одній стороні площі Міцкевича -- перед пам'ятником, використовуючи для цього три смуги. На відрізку від вулиці Коперника до Оперного театру організація дорожнього руху змін не зазнає. Стоянку автомашин, яка зараз стихійно сформувалася на площі біля Будинку книги, пропонується перемістити ближче до Укрсоцбанку і до вулиці Валової, а на її місці влаштувати пішохідну зону з доступом до пам'ятника Міцкевичу.
«Запропонована організація дорожнього руху має три позитивні риси:
1. Ми уникаємо захаращення одної з найгарніших площ Європи припаркованим приватним автотранспортом і перерозподілимо деформований громадський простір на користь пішоходів і велосипедистів. Через площу Міцкевича проходить центральне велосипедне кільце навколо історичної частини міста, і ця концепція площі Міцкевича абсолютно збігається з робочим проектом цього кільця.
2. Ми позбудемося одного з найпроблемніших перехресть у центрі міста – біля скульптури Матері Божої, де автомобільний транспорт, очікуючи можливості повороту на проспект Свободи, часто блокує рух на протилежній стороні проспекту. За цією концепцію кожен транспортний потік – як з вулиці Коперника, так і з площі Міцкевича буде безперешкодно вливатися біля Будинку книги на проспект Свободи по своїй окремій смузі.
3. Одне з головних сучасних містобудівних правил говорить: якщо у вас транспортна проблема в центрі міста, не стимулюйте в'їзд до нього, а стимулюйте виїзд.
Тобто, якщо є три смуги руху, то дві з них треба організувати на виїзд з центру, а одну на в'їзд, що й пропонується на площі Міцкевича. Стосовно закидів щодо зменшення пропускної здатності площі: зараз на площі Міцкевича і площі Галицькій реально працюють лише дві-три смуги руху, бо інші окуповані незаконно припаркованими автомобілями.
Але навіть при цьому площі дають собі раду з трафіком. Отже, просто потрібно подбати про дотримання Правил дорожнього руху і пропускна здатність не зміниться», – зазначив Олег Шмід, заступник голови робочої групи з питань впорядкування транспортного руху і паркування в центральній частині Львова.
Схема організації дорожнього і пішохідного руху в центральній частині Львова була розроблена ще в 1998 році. З модернізацією міста, розвитком велосипедної мережі і пішохідних зон виникла потреба внести зміни в цей проект, який було розроблено 16 років тому. Протягом цього часу міська рада прийняла Програму першого етапу розвитку веломережі, а також Концепцію паркувальних і пішохідних зон в центральній частині міста, які вимагають внесення коректив у попередні проекти. Після громадського обговорення зміни будуть винесені на розгляд сесії Львівської міської ради.
Нагадаємо, 14 лютого виконавчий комітет Львівської міської ради надав дозвіл Державному інституту проектування міст "Містопроект" розробити зміни до схеми організації організації руху транспорту і пішоходів в центральній частині міста Львів.