Укрзалізниця прохолодилась продовжити будівництво євроколії від кордону з Польщею до головного вокзалу Львова.
Про це повідомила пресслужба Львівської міської ради.
АТ "Укрзалізниця" підтримала пропозицію ЛКП "Інститут просторового розвитку" щодо будівництва залізничної колії європейського стандарту 1435 мм у рамках проєкту Варшава – Львів – Київ, яка пролягатиме від кордону з Польщею до головного вокзалу Львова.
Як пояснили у міськраді, будівництво євроколії до головного вокзалу Львова раніше вважалося неможливим, тому її планували провести лише до станції Скнилів.
Зазначимо, залізничні колії в Україні ширші за європейські й ця різниця створює чималі проблеми з пропускною спроможністю шляхів до Євросоюзу, бо вимагає або перевантаження товарів, або зміни вагонів при вантажних або пасажирських перевезеннях.
Також цього місяця Європейський фонд Connecting Europe Facility ухвалить рішення щодо фінансування 50% вартості будівництва, яке має відбуватися у два етапи: Мостиська – Скнилів і Скнилів – Львів.. Загальна сума проєкту – 200 млн євро, це 78 км нової залізничної лінії.
"Досліджували існуючу інфраструктуру та усі документи і законодавчу базу, необхідну для напрацювання концепції нового транспортно-логістичного хабу у Львові. Насамперед мова про розвиток трьох стратегічних зон. Території довкола головного вокзалу Львова будуть переосмислені. Скнилів натомість стане вантажним логістичним центром з розвиненою інфраструктурою. Підзамче, яке розташоване поруч із реабілітаційним центром Unbroken, також розглядається як один із ключових вузлів" – заявив заступник міського голови Львова Сергій Кіраль.
За реалізацію проєкту відповідає Укрзалізниця.
Нагадаємо, у 2023 році в рамках проєкту Варшава – Львів – Київ стартувало будівництво нової швидкісної залізничної колії зі столиці Польщі до столиці України.
Тоді колію європейського стандарту вирішили прокласти лише до станції Скнилів.