Юрій Кужелюк: У Львові ще є вулиці без твердого покриття та каналізації
Розмова з депутатом Львівської міської ради Юрієм Кужелюком.
Варіанти розмовляють з депутатом Львівської міської ради, головою фракції "Громадянська позиція", членом постійної комісії з питань фінансів та планування бюджету Юрієм Кужелюком.
До Вас неодноразово писали скарги, щодо кількості машин на маршруті № 29. Чи вирішується якось це питання? Коли відчуватимуться зміни у транспортній ситуації Львова, і що Ви загалом можете сказати про цю проблему?
Якщо я скажу, що проблема з усіма маршрутками є не тільки у Львові, то, мабуть, не помилюся. Транспортна проблема у місті зараз найгостріша, бо всі інші більш-менш врегульовуються, а тут просто заклинило.
Щодо маршруту № 29, який йде від Головного залізничного вокзалу в Лисиничі та Винники. Раніше там ходила маршрутка, з кінцевою зупинкою біля масиву "Провесінь" і не було жодних проблем. Коли маршрут продовжили в Лисиничі, а згодом і у Винники, то сісти в автобус на Глинянському тракті стало, взагалі, нереально, особливо в години пік. Управління транспорту додало декілька машин на маршрут № 5А, але життя це не полегшило, вони однаково їдуть завантажені.
Нещодавно мешканці були у міського голови Львова на прийомі і єдине, з чим усі погодилися, разом з Андрієм Садовим та новим начальником управління транспорту, так це з тим, що варто спробувати розділити ті маршрути, аби маршрут № 29 закінчувався біля масиву "Провесінь". Тоді вже на ньому не потрібно буде стільки машин і тому їх частину можна перекинути на маршрут № 5А, яким зможуть користатися жителі Лисинич і Винник.
Це конче потрібно, оскільки фірма-щасливчик там уже будує багатоповерхівки, фірма "Агрофірма "Провесінь" – котеджне містечко. Кількість мешканців збільшуватиметься, діти їдуть в школу і тому це питання потрібно негайно вирішувати. У майбутньому, як це вже не раз обіцяли, там будуть ходити великогабаритні автобуси, але поки що їх не можна пустити до закінчення ремонту вулиці Личаківської, оскільки на вулиці Черемшини вони просто не розвернуться.
Питання ремонту доріг у місті також турбує багатьох. Які частини доріг або вулиці планують ремонтувати у 2018 році? Коли планують закінчити ремонт на вулиці Личаківській?
Ми ще не затвердили бюджет розвитку на 2018 рік і тому я не буду говорити наперед. Потрібно закінчити ремонт вулиці Личаківської. Точно будемо робити Замарстинівську від Гайдамацької до Липинського. Варто ремонтувати вулиці Т. Шевченка та С. Бандери, але наступного року це не вдасться.
Ремонти доріг поділяються на два класи – ремонт магістральних доріг та ремонт міжквартальних доріг. Останнє особливо стосується приватного сектора, де прикладом може бути ремонт вулиці Голубця на якій, взагалі, не було як проїхати. У 21 столітті, у нас у місті Львові, ще є вулиці без твердого покриття та каналізації.
Чому Ви минулого року робили матеріальні виплати талановитим студентам саме інженерної спеціальності "Львівської політехніки"?
Тому що "Львівська Політехніка" святкувала 200-річчя свого заснування. Це все таки велика дата, адже внесок політехніки в розвиток міста Львова неоціненний. Тим більше, що в нас зараз дефіцит на інженерні спеціальності. В нас маса людей хоче бути економістами, юристами, політологами, радниками, експертами, тобто, простіше кажучи, ходити з течкою. А країна потребує розробників, конструкторів, дослідників і, звичайно робочих рук, які щось вміють.
Які скарги надходять до Вас від виборців?
Скарги є різні. Мій округ – це приватний сектор: Кривчиці, Глинянський Тракт, Професорська колонія, верх Личаківської. Основні проблеми – відсутність каналізування та стан доріг. Над цим ми активно працюємо. Зараз ми зробили вулицю Богданівську через яку пустили всі машини і тому основний вантажний трафік пішов саме цією вулицею, а не через центр.
Також є проблема зі школами. В мене чотири школи в окрузі і дві з них не мають спортивних залів. Ми вже виготовили документацію і в одній школі робимо спортивний майданчик, а в другій вже фактично почали будівельні роботи з будівництва спортзалу та їдальні. Відремонтували туалети, замінили дахи, вставили енергозберігаючі вікна, привели до ладу опалення. Відкрили дитячо-спортивний майданчик на вулиці Голубця, плануємо будівництво спортивного майданчика на Глинянському Тракті. Інші проблеми намагаюся вирішувати в робочому порядку. Щось вдається, щось – ні. Життя є життя.
Наприклад, на днях, ми їздили з журналістами на територію Лисиничівської сільради (в район вулиці Пластової), де сміття вивозиться в чисте поле. Маса сміття, будівельного і звичайного, яке там все тліє. І нікого немає, ні влади, ні активістів, ні екологів, нікого. Нікому це не цікаво. Я робив два запити щодо цього. Вже і обласна адміністрація знає, вже з районної адміністрації туди виїжджали, і поліція там була, але поки що – нічого. Звичайно будемо добиватися ліквідації цього неподобства, але ж хтось отримує зарплату, щоб не допускати подібних речей.
Чому Андрій Іванович Садовий не дослуховується до всіх Ваших звернень?
Про це, певно, треба спитатися Андрія Івановича, хоча я розумію, що всі депутатські звернення виконати він не може, тому що виконання будь-якого звернення залежить від фінансування. Гадаю, якщо вичислити суму необхідну для всіх заяв і побажань, то це треба буде зо два міських бюджети.
Які зараз найголовніші проблеми Львова і коли вони вирішуватимуться?
Все залежить від об'єму фінансування, який у нас буде і від того, як освоюватимуться кредитні ресурси. Як на мене, окрім перечислених вище, все ж головною проблемою Львова є транспорт. Поки ми не введемо електронний квиток, доки ми не розпочнемо платити не за кількість пасажирів, а за кількість проїханих кілометрів, то до того часу толку не буде. Також місто повинно мати контрольний пакет в перевезеннях.
Окрім транспортної проблеми варто ще назвати ремонти доріг чи каналізування, адже 15 відсотків території міста ще не каналізували. Нам також варто перейти на економне освітлення – LED-світильники на вулицях. Критичними є питання освіти, а це подальше приведення до порядку шкіл та відкриття дитячих садочків. Ми, нарешті, повинні позбутися від того явища, що молоді батьки народжують дітей, а потім не можуть їх віддати в садочок. Це болюче питання. Місто потрохи відбирає ті садочки, які колись поздавали в оренду, але це питання часу.
Також варто згадати питання спорту. Щоправда зараз всі вільні місця позабудовували і тому немає, де створювати спортивні майданчики, особливо в центрі. А ще проблеми медицини, тому що потрібно, щоб лікарня чи поліклініка мала вигляд сучасної медустанови, а не земської амбулаторії. Можливо з реформою, яка зараз розпочинається, щось таки зміниться.