На Львівщині порахують вартість мерських агіткампаній

Понеділок, 14 вересня 2015, 16:29

14 вересня ГО "Центр соціальних інновацій" представив проект "Моніторинг витрат на передвиборчу агітацію під час виборів мерів Львова та Дрогобича".

Починаючи з 5 вересня члени Центру соціальних інновацій ведуть моніторинг використання політиками коштів для агітації: реклама в ЗМІ та зовнішня реклама, акцій "від дверей до дверей", використання адмінресурсу, діяльність організацій, асоційованих з певним кандидатом (благодійні фонди, громадські рухи, партії), підкуп виборців.

Об'єктами моніторингу будуть кандидати, що за попередніми підрахунками найбільше витрачають коштів на кампанію.

Також братимуться до уваги ті кандидати у мери, які є народними депутатами, чиновниками високих рангів і отримують зарплату з держбюджету.

Їх список буде визначено 1 жовтня і становитиме 4-5 кандидатів в кожному з міст.

"Згідно з виборчим законодавством кандидати за 10 днів до дня голосування зобов’язані оприлюднити проміжний фінансовий звіт. Після цього, в середині жовтня, ми покажемо свої результати, щоб можна було порівняти їх. В рамках нашого проекту буде проведено моніторинг витрат лише першого туру виборів" – розповів керівник проекту Роман Кошовий.

Відстежуватиметься також правильність маркування агітаційних матеріалів. Правильним маркуванням є таке, в якому вказано що той чи інший матеріал є рекламою, політичною рекламою. Матеріали з ознаками замовності також будуть в полі зору активістів. На рекламу в Інтернеті чи на радіо, звертатиметься менше уваги, оскільки вона менше вартує.

"У кінцевому підсумку ми маємо показати масштаби витрат. Для цього братимемо інформацію з кількох джерел: ЗМІ, інформація зібрана нашими експертами в якості потенційних замовників реклами, неформальне спілкування з представниками виборчих штабів. Після цього будемо визначати яка є найоб’єктивнішою. Ми розпочали офіційне листування з виборчими штабами, ЗМІ, з операторами зовнішньої реклами. Але розуміємо що нам ніхто не зобов’язаний надавати чіткі цифри. Тому також запрошуємо інформувати нас про факти підкупу виборців та використання адмінресурсу кандидатами" – пояснила керівник моніторингових програм Центру соціальних інновацій Оксана Фітель.

Нагадаємо, що місцеві вибори призначено на 25 жовтня.

Мітки: вибори 2015, ГО "Центр соціальних інновацій", міський голова, роман кошовий