15 червня 2017

Президенти "Гетьмана"

Рукопис, знайдений у сейфі Львівського горілчаного заводу "Гетьман".

Пригодницька історія плекання якості горілчаних традицій Львова на заводі "Гетьман".

З 1782 році у Львів, на Підзамче, працювала лікеро-горілчана фабрика легендарних Бачевських. У 1939 році повітряні сили нацистської Німеччини (Люфтваффе) бомбили Львів і розбомбили, зокрема, й фабрику Бачевських. Згодом радянські солдати завантажили залишки алкоголю у вагони та відправили до Москви.

Вціліле обладнання фабрики перенесли на сусідню територію, через дорогу, де й почав працювати завод №1, а тепер розташовується Львівський горілчаний завод "Гетьман".

І у 2010 році під час реконструкції підприємства у сейфі, який багато часу ніхто не відкривав, лабораторії знайшли книгу "Gorzelnictwo" 1895 pоку видання за авторства доцента "Львівської політехніки" (Львівської політехнічної школи) Романа Залозецького. У ній можна відшукати найновіші технології промислового виробництва найкращої горілки того часу, яку випускали на Львівщині. Між іншим, Бачевські були постачальниками імператорського двору цісаря Австро-Угорщини.

У 2017 році Львівський горілчаний завод "Гетьман" розпочав випуск горілки бренду "Президент" (об'ємом 0,5, 0,7, 1 л) за одним з рецептів (за оновленою технологією) з книги "Gorzelnictwo" Романа Залозецького.

В асортименті бренду є три різновиди у пляшках зі сучасним дизайном: український Президент (Михайло Грушевський, "Silver"), американський (Джордж Вашингтон "Gold") французький (Наполеон III Бонапарт, "Platinum"). Усі вони мають різні смакові якості і поки що найбільше продається американський "Президент".

Французький, платиновий, на третьому місці, він – найдорожчий. Серія, до речі, виготовляється за рецептами елітної горілки, але входить до середнього (за ціною) класу горілок.

У цієї лінії горілок "Президент" є історичний аспект, адже коли у США, у Франції чи Україні обирали перших президентів, то у Львові вже випускали горілку Бачевських. Тобто давнину віднайдених рецептів можна порівняти зі всесвітньою історією президенства.

Ця серія символізує географію тих країн, де вперше у світі виникав інститут президенства, і нагадує про першого Президента України Грушевського, який, можливо, і пив її. Хоча бренд й молодий, але НВП "Гетьман" вже має замовлення на експорт цієї горілки (особливо, американського "Президента").

До того ж відділ продажу "Гетьмана" якраз на на горілці серії "Президент" підняв маржу за попередній місяць. І тут також варто зазначити, що завод "Гетьман" став лідером поміж платників податків на Львівщині, обійшовши ТЗОВ "Радехівський цукор" та  ПАТ "ДТЕК Західенерго". За два місяці до Держбюджету України надійшло 158 мільйонів гривень.

Також "Гетьман" став лідером в Україні за отриманим чистим доходом від реалізації горілчаної продукції, підприємство отримало золото Національного бізнес-рейтингу в Україні серед великих та середніх підприємств за показником фінансово-господарської діяльності "Чистий дохід від реалізації" за основним видом діяльності КВЕД 11.01 – Дистиляція, ректифікація та змішування спиртних напоїв. За 2016 рік підприємство заробило більше 969,4 мільйонів гривень.

"Ми чітко бачимо, що вже є клієнт, який починає пити цю горілку. Саме ця горілка починає йому подобатися, і саме він стає нашим потенційним постійним клієнтом. Наш клієнт, як правило, непогано заробляє. І, вважаю, що якщо в Україні збільшуватиметься середній клас, то люди перестануть вживати дешеву горілку у великих обсягах. Саме за такими елітними горілками майбутнє", – переконаний директор НВП "Гетьман" Олег Баляш.

З квітня цього року на вулиці Богдана Хмельницького, поряд з прохідною заводу, запрацював перший фірмовий магазин горілчаного заводу "Гетьман". У ньому 70 відсотків асортименту займає продукція ТМ "Гетьман" – близько сорока різних найменувань продукції. Крім того, ще є вина, шампанське, коньяк, віскі тощо.

За досить короткий час магазин вийшов на досить великі продажі горілчаних виробів і тому керівництво НВП "Гетьман" уже розглядає наступний крок – створення мережі фірмових магазинів у Львові. Їх не буде надто багато, наразі у планах підприємства, по одному магазину в кожному районі міста.

У підприємства також є гуртова ліцензія на торгівлю алкогольними напоями і тому власники менших торгових точок можуть купувати у фірмовому магазині продукцію за оптовою ціною. Також у магазині львів'яни часто купують алкогольні ящиками на весілля, на дні народження, бенкети тощо.

"Для чого взагалі нам потрібен новий магазин? Ми це зробили саме зараз через те, що на ринку алкоголю є дуже багато фальсифікованої продукції.

Багато наших клієнтів хочуть купувати нашу продукцію безпосередньо від виробника, коли людина хоче заплатити і бути в тому впевненою. Особливо це стосується дорогих брендів. Ми отримували дуже багато дзвінків, прохань відправити продукцію, повідомлень про те, що люди хочуть купувати саме нашу продукцію. Тому ми й вирішили відкрити такий магазин поблизу заводу, оскільки це актуально, тим більше, що і працівники заводу хочуть купувати продукцію для себе" – зазначає Олег Баляш.

Автор: Петро Яцишин