Новини

Політика

пільговики

пільговики

Львівська міська рада радить Гройсману впорядкувати закони про пільговиків

Четвер, 1 лютого 2018, 15:00

У нормативно-правових актах, що регулуюють пільгові перевезення пасажирів, є колізія.

Про це повідомила прес-служба Львівської міської ради.

За словами заступника міського голови Львова з питань житлово-комунального господарства Сергій Бабак, держава має терміново врегулювати всю законодавчу базу щодо пільгового перевезення пенсіонерів в громадському транспорті.

Такий висновок він зробив проаналізувавши нормативно-правові акти, що регулуюють пільгові перевезення пасажирів у країні.

"Вчора було оприлюднено відповідь Мінсоцполітики на запит інформаційного агентства "ZIK", щодо пільгового проїзду в транспорті осіб пенсійного віку. Мінсоцполітики пише, що пільгове перевезення пенсіонерів у приміських і міських маршрутах регулюється Постановою Кабінету Міністрів України № 354 від 1993 року "Про безоплатний проїзд пенсіонерів на транспорті загального користування". Звертаю увагу на дату. Так от, у цій Постанові, п. 1 пише, що пенсіонери мають право на пільговий проїзд.

Однак, ця відповідь протирічить, перше – Закону України «Про державні і соціальні стандарти і державні і соціальні гарантії». Цей Закон прийняти у 2000 році. У ньому, у ст. 18 йдеться, що соціальні гарантії надає держава, а у ст. 19 вказано, що виключно Законами України визначаються пільги щодо оплати житлово-комунальних, транспортних і інших послуг. Прикінцеве положення Закону пише, що цей Закон набирає чинності з моменту його опублікування, а Кабінет Міністрів України, після набрання чинності цього Закону, має привести свої нормативно-правові акти до відповідності із цим Законом. У цьому Законі не вказано, що пенсіонери мають право на проїзд.

Отож, що ми маємо: 1993 рік – Постанова Кабміну, де вказано, що пенсіонери мають право на пільговий проїзд, та 2000 рік – Закон України, де цієї категорії нема. Минуло 18 років. За цей час Кабмін мав, або внести пенсіонерів, як пільгову категорію у Закон, або анулювати Постанову.

Також відповідь Мінсоцполітики протирічить роз'ясненням Міністерства юстиції України, яке своїм листом від 2009 року, знову звертаю увагу на дату, чітко вказує, що у випадку суперечності підзаконного акту нормам Закону, слід застосовувати норму Закону, оскільки Закон має вищу юридичну силу. Тобто Мінюст чітко вказує, що потрібно керуватися Законом.

Позиція Мінсоцполітики також протирічить Конституції України, де вказано, що вища юридична сила Закону, а всі нормативні акти приймаються на основі Закону, та за своїм змістом не повинні суперечити одні одним.

Тому, якщо керуватися Законом, то пенсіонерів немає в переліку пільговиків, які мають право на пільговий проїзд. Якщо ж Мінсоцполітики вважає, що потрібно керуватися Постановою, то п. 2 цієї Постанови вказано, що Міністерство фінансів має під час уточнення показників державного бюджету, передбачати витрати пов’язані з безоплатним проїздом пенсіонерів за віком. Отож, якщо вони керуються цією Постановою, то чому Мінфін не передбачає і не відшкодовує коштів за пільговий проїзд пенсіонерів, як це було до 2016 року. Також у Мінсоцполітики повідомляє, що в державному бюджеті не передбачено відшкодування місцевим бюджетам компенсації за пільговий проїзд, відтак виплати компенсації фінансуються місцевими бюджетами. Дивно, адже, якщо Постанова діє – закладіть ці кошти в державний бюджет!

Тому держава має терміново врегулювати всю цю законодавчу базу щодо безкоштовного перевезення пільгових категорій", – розповів Сергій Бабак.

Нагадаємо, з 20 січня за проїзд у маршрутках Львова та області пенсіонери оплачують  проїзд. Однак у комунальних автобусах для проїзд є безоплатним

19 січня міська влада надіслала листа до управління Укртрансбезпеки у Львівській області з вимогою перевірити дії приватних перевізників та вжити усіх необхідних заходів.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.