В Львівелектротрансі наголошують на збитковості підприємства через низькі тарифи та велику кількість пільговиків, тому вартість проїзду в електротраспорті може зрости вже з 1 квітня.
Про це йдеться в аналізі регуляторного впливу проекту рішення "Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів у міському електричному електричному транспорті", опублікованому на сайті Львівської міської ради.
За 2017 рік ЛКП "Львівелектротранс" перевіз 85,8 млн пасажирів, в тому числі 56,2 млн пасажирів скористались безкоштовним проїздом на загальну суму у понад 122,5 млн грн.
Втім із бюджету підприємство отримало лише 43,6 млн грн, що складає лише 35,7% від фактично наданих послуг із пільгових перевезень.
Відтак за 2017 рік Львівелектротранс поніс збитки на понад 157,8 млн грн, що на 96,6 млн грн більше, ніж за аналогічний період минулого року.
"Середній дохід за 2017 рік від перевезення одного пасажира міським електротранспортом становив лише 1,97 грн через невідповідність розрахункової величини планових безоплатних перевезень, закладених у тариф 3,00 грн, фактичному відшкодуванню втрат доходів від перевезень цієї категорії пасажирів", – йдеться у документі.
Як йдеться в аналізі, все це зумовлює постійну нестачу обігових коштів і, відповідно, коштів на всі види технічного обслуговування та ремонтів рухомого складу, колії, контактної мережі.
"Збитковість господарської діяльності не дозволяє впроваджувати заходи з енергозбереження, сучасні системи обліку пасажирів та збору оплати за проїзд, оновлювати інфраструктуру та рухомий склад, підвищувати кваліфікацію персоналу. Внаслідок цього значно знижується показник графічності руху, рівень безпеки пасажироперевезень та зростає невдоволення мешканців міста якістю наданих послуг, і, відповідно, зростають перевезення іншими видами транспорту", – зазначено в документі.
Відтак у Львівелектротрансі наголошують, що необхідно "терміново підвищити тариф на проїзд в трамваях та тролейбусах" до 5 грн, при розрахунковому нормативному тарифі 5,51 грн.
"При цьому підвищення тарифу до 5 грн не вирішить в повному обсязі фінансові проблеми підприємства, проте дасть змогу не допустити заборгованості по заробітній платі, за енергоносії та підтримувати в належному стані існуючий рівень виробничої бази та рухомого складу, не скорочуючи обсягу послуг із пасажирських перевезень", – наголошено у документі.
У самому проекті рішення "Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів у міському електричному транспорті", опублікованому на сайті Львівської міської ради, вказано, що рішення набере чинності з 1 квітня 2018 року.
Зазначимо, до завтра, 14 березня, у Львівській міськраді тривають консультації з громадськістю щодо встановлення тарифів на перевезення у міському електротранспорті.
Як повідомляли Варіанти раніше, сьогодні 28,4% рухомого складу Львівелектротрансу є у справному стані, ще понад 46% потребують середнього або капітальногот ремонту.