Новини

ПАТ «ОКСІ БАНК»

Політика

Андрій Богдан

Андрій Богдан

Вівторок, 20 серпня 2019, 15:21

Богдан хоче проковтнути канал Козака

Українські ЗМІ повідомляють, що розслідування щодо 112 каналу лобіює  Андрій Богдан, який прагне отримати контроль над каналом.

Про це повідомляє theБабель.

Служба безпеки України відкрила кримінальне провадження щодо українського інформаційного телеканалу 112 Україна.

За словами джерел theБабеля, зробили це за заявою його колишнього номінального власника Андрія Подщіпкова, який нещодавно повернувся в Україну.

Телеканал 112 Україна запустили наприкінці 2013 року, за кілька днів до початку Євромайдану. Засновником і першим реальним власником каналу називає себе бізнесмен Віктор Зубрицький. Його дружині Ользі досі належить торгова марка 112. Але, згідно з офіційними документами, оприлюдненими у 2016 році, кінцевим бенефіціаром каналу був партнер Зубрицького Андрій Подщіпков. 

За словами Вікторі Зубрицького, канал оформили на Андрія Подщіпкова в червні 2014 року, після прес-конференції глави МВС Арсена Авакова. Коли силовик звинуватив Зубрицького у зв'язках з екс-головою МВС Віталієм Захарченком та координації тітушок, бізнесмен у такий спосіб нібито вирішив захистити ЗМІ від переслідувань.

Зубрицький і Подщіпков стверджують, що Петро Порошенко хотів купити канал і постійно на них тиснув, звинувачуючи у співпраці з оточенням Віктора Януковича. Обидва бізнесмени врешті виїхали з країни. Згодом, у квітні 2018-го канал спершу продали Едуарду Кацу, якого журналісти "Схем" пов'язують з Віктором Медведчуком, а в грудні того ж року Кац продав 112 соратнику Медведчука, нардепу Тарасу Козаку.

"В липні цього року, Подщіпков через ролик на YouTube несподівано звернувся до новообраного президента Володимира Зеленського. Він назвав себе єдиним законним власником каналу, заявив про його "рейдерське захоплення" і закликав притягнути до кримінальної відповідальності Едуарда Каца, Тараса Козака та Олександра Онищенка, який нібито вів перемовини про купівлю каналу від імені Порошенка" – йдеться у тексті.

За словами двох джерел theБабеля у правоохоронних органах, у серпні цього року СБУ на підставі заяви Подщіпкова порушила кримінальне провадження щодо 112 за статтею 206 Кримінального кодексу – протидія законній господарській діяльності. У рамках слідства СБУ просить Генпрокуратуру порушити клопотання про арешт майна каналу, але генпрокурор Юрій Луценко, як стверджує джерело в його оточенні, відмовляється це робити. Крім того, в ГПУ, яка здійснює контроль над слідством, думають передати провадження в МВС, оскільки 206 стаття не належить до підслідності СБУ.

Два джерела theБабеля у правоохоронних органах та в оточенні колишнього керівництва каналу, стверджують, що і за відеозверненням Подщіпкова, і за новим кримінальним провадженням щодо 112 стоїть глава Офісу президента Андрій Богдан. Його мета, нібито, отримати контроль над найрейтинговішим інформаційним каналом країни та вивести його зі сфери впливу близького друга Володимира Путіна Медведчука. 

Санкцію на арешт майна 112 може дати вже новий генпрокурор – призначити його планують відразу після початку роботи Верховної Ради нового скликання. Найімовірніший претендент на цю посаду – заступник голови ОП Руслан Рябошапка, якого в команду Володимира Зеленського привів Богдан. На питання про те, чи знає Рябошапка про кримінальну справу проти 112-го, той відповів, що не знайомий з ситуацією.

Якщо майбутній генпрокурор накладе арешт на майно 112 каналу, то "Агентство з розшуку та менеджменту активів" (АРМА) зможе передати це майно в управління компанії, яка виграє відповідний конкурс. Наразі такий конкурс не оголосили, назви компаній-претендентів теж невідомі.

Нагадаємо, що 5 жовтня 2018 року колишній депутат Опозиційного блоку Євген Мураєв продав телеканал NewsOne львівському нардепу Тарасу Козаку. Згодом стало відомо, що Козак також придбав і 112 Україна, який раніше належав швейцарській компанії Plirofories AG.

Таким чином, Тарас Козак є власником всіх шести телеканалів, що входять до групи "112 Україна".

Додамо, у лютому цього року NewsOne та "112 Україна" створили міжнародну редакційну раду спільно з депутатами Європарламенту. А того ж місяця Нацрада України з питань телебачення та радіомовлення звинуватила "112.Україна" у розпалюванні ворожнечі.

Тепер ви можете стежити за новинами Варіантів на Telegram-каналі.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.