Рішення комісії створило прецедент в роботі Львівської облради, адже голова Львівської ОДА за законом не є суб'єктом ініціювання змін до регламенту облради.
Комісія з питань законності, депутатської етики, регламенту та свободи Львівської обласної ради з порушенням процедури ініціювала проєкт рішення щодо змін до Регламенту обласної ради в частині бюджетного процесу, який підготувала Львівська ОДА.
Про це йдеться у Зауваженнях юридичного відділу Львівської обласної ради до проєкту рішення обласної ради "Про внесення змін до Регламенту Львівської обласної ради", підготовленому комісією.
Юридичний відділ вважає, що Львівська обласна рада не може прийняти рішення щодо внесення змін до Регламенту облради, що стосуються бюджетного процесу, проєкт якого підготувала ця комісія.
Проєкт рішення комісія підготувала на засіданні 10 лютого. Як йдеться у протоколі, на порядок денний комісії було винесене питання "Про лист голови Львівської обласної державної адміністрації М. Козицького щодо внесення змін до Регламенту Львівської обласної ради".
Члени комісії під час розгляду питання з'ясували, що Львівська ОДА не є належним суб'єктом ініціювання змін до регламенту облради, тому лист взяли до відома. Про це заявила член комісії, депутат Ірина Супрун.
Натомість за ініціативою члена комісії Олександра Ганущина проєкт рішення, ініційований обласною державною адміністрацією, зачитали та на його основі подали проєкт рішення про внесення змін до Регламенту як ініціативу комісії.
Як йдеться у зауваженнях юридичного відділу облради до цього проєкту, Львівська ОДА не вправі ініціювати внесення змін і доповнень до Регламенту Львівської обласної ради, проте постійна комісія підтримала ініціативу облдержадміністрації.
"Вважаємо, що порушення процедури ініціювання проєкту рішення може в подальшому слугувати підставою для визнання недійсним відповідного рішення, у випадку його прийняття" − йдеться у Зауваженнях юрвідділу облради.
Юридичний відділ облради також зауважив, що проєкт комісії звужує обсяг і зміст бюджетного процесу, зокрема зменшує строки бюджетного процесу. У зауваженнях вказано, що прийняття проєкту внесення змін до Регламенту обласної ради суперечитиме також позиції Кабміну та Міністерства фінансів.
Юридичний відділ не побачив доцільності у внесенні змін до Регламенту обласної ради, а викладені у проєкті рішення пропозиції та зауваження до бюджетного процесу, на його переконання, можна розглянути під час обговорення та прийняття рішення "Про затвердження Бюджетного регламенту Львівської обласної ради".
Голова постійної комісії з питань законності, депутатської етики, регламенту та свободи Львівської обласної ради Роман Фединяк повідомив Варіантам, що процедурних порушень на засіданні комісії не було, а рішення подати ініціативу щодо внесення змін до Регламенту облради від комісії прийняли в момент засідання.
"Питання в порядку денному стояло, просто була внесена пропозиція до пункту, якщо не помиляюся четвертого, порядку денного. Ми йшли чітко згідно порядку денного, але якщо якийсь з членів комісії подав таку ноту, він звичайно, що мав на це право, але порушення процедури в частині того, що було змінено порядок денний не було" − розповів Роман Фединяк.
Фединяк також зазначив, що комісія розглядала лист-прохання про внесення змін до Регламенту, а проєкт − ініціатива пішла від постійної комісії з питань регламенту, оскільки Львівська ОДА не може бути суб'єктом подання.
"Вважаю, що будь-які зміни в частині бюджету, в тому числі Бюджетний регламент, це має бути консолідована позиція як ради, так і адміністрації. Оскільки обласна адміністрація − це є виконавчий орган, і на них безпосередньо покладаються функції виконання цього Бюджетного регламенту. Тобто має бути консолідована позиція, а не позиція якогось окремого депутата, або ж фракції, або ж комісії" − додав Роман Фединяк.
Варіанти звернулись за коментарем до Олександра Ганущина щодо проєкту внесення змін до Регламенту Львівської облради в частині бюджетного процесу, однак він не відповів на запитання.
Нагадаємо, членами постійної комісії з питань законності, депутатської етики, регламенту та свободи слова Львівської обласної ради є Роман Фединяк, Олександр Ганущин та Ірина Супрун.
Зазначимо, проєкти рішень про внесення змін до Регламенту Львівської обласної ради щодо бюджетного процесу та про затвердження Бюджетного регламенту Львівської обласної ради розглянуть на наступній черговій сесії.
Торік постійна комісія з питань бюджету та соціально-економічного розвитку Львівської обласної ради підготувала та подала на затвердження депутатам проєкт Бюджетного регламенту. У документі знаходяться базові норми співпраці між депутатським корпусом Львівської обласної ради та Львівською облдержадміністрацією у межах бюджетного процесу.
Раніше Варіанти писали про зауваги начальника відділу правового аналізу та моніторингу інвестиційної діяльності Львівської обласної ради Мар'яни Кричковської щодо ситуації довкола Бюджетного регламенту Львівської обласної ради.