Очільник управління транспорту Львівської ОВА Степан Рудницький наголосив на відповідальності територіальних громад за пільгові перевезення жителів Львівщини.
Про це він заявив сьогодні на брифінгу «Якими є результати інтеграції маршрутних мереж райдержадміністрацій в єдину обласну транспортну мережу».
У відповідь на прохання Варіантів прокоментувати, яким чином урізані за рахунок переважної відсутності ПДФО бюджети територіальних громад відшкодовуватимуть перевізникам пільговий проїзд понад 25 категорій осіб, Рудницький закликав ОТГ виконувати зобов'язання відповідно до своїх можливостей і повноважень.
«Ми розуміємо, що бюджети територіальних громад, у межах яких розташовані військові частини, були позбавлені ПДФО, однак усі (адміністративно-територіальні одиниці - ред.) повинні діяти в межах чинних законодавчих умов. Оскільки законодавець поклав компенсацію пільгових витрат на місцеві бюджети, то кожна ОТГ має визначитися щодо тих категорій, які вона може відшкодовувати, а також щодо того, які суми та на яких умовах вона готова виділити під цей процес», – зазначив чиновник.
За словами Рудницького, Львівська громада 2023 року заклала на компенсації перевізникам найбільшу суму серед усіх 73 ОТГ області, а саме 500 млн гривень. Стрийська громада профінансувала ініціативу на рівні 30 мільйонів гривень. Натомість інші ОТГ обмежилися незначними сумами або взагалі залишили транспортну галузь без видатків.
Посадовець під час брифінгу анонсував презентацію проєкту Львівської ОВА, покликаного вдосконалити механізм пільгових перевезень.
«Проєкт передбачає кілька етапів. На маршруті є пасажири, які розраховуються готівкою, є пільговики, чию вартість проїзду мусять компенсувати перевізнику, а також ті, хто обирає безготівкову оплату. Наразі маємо облік лише безготівкових операцій, урахування готівки допрацьовуємо», – розтлумачив начальник транспорту Львівщини.
Рудницький пояснив, що робота не відбуватиметься одночасно в усіх громадах, спершу йтиметься лише про низку територіальних одиниць області. Утім, які саме ОТГ включать до проєкту, наразі невідомо.
«Відкоригуємо механізми реєстрації пільговиків, видачі та заміни пільгових карток, отримаємо проміжні результати обліку й лише тоді зможемо скласти уявлення про помірність чи надмірність навантаження на конкретні місцеві бюджети», – поділився функціонер.
Питання компенсацій за пільгові перевезення на Львівщині, за його словами, контролюють також Кабінет Міністрів України, Міністерство соціальної політики та Міністерство ветеранів. Окрім того, представники Львівіської ОВА регулярно обговорюють оновлену політику пільгового користування громадським транспортом області безпосередньо з перевізниками.
Нагадаємо, 30 листопада 2023 року на приміських та міжміських автобусних маршрутах Львівщини запровадили систему безконтактної оплати проїзду.
Згідно з нею дійсними є два типи електронних квитків − персоніфіковані для пільговиків та неперсоніфіковані (на передплачену кількість поїздок, визначений термін дії та у вигляді електронного гаманця). Поруч із цифровим актуальності не втратить і друкований квиток, який можна придбати в автоматах самообслуговування або у водія.