Серед змін – за два роки на міських і приміських маршрутах половина всіх автобусів має бути пристосована для людей з інвалідністю.
Сьогодні, 7 лютого, Кабінет Міністрів України затвердив постанови "Про внесення змін до Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту" та "Про внесення змін до Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування", які фактично дають старт реформі ринку автобусних перевезень.
Про це повідомляє Інтерфакс-Україна.
Як зазначив міністр інфраструктури України Володимир Омелян, внесені зміни до постанов уряду дозволять змінити ситуацію на ринку регулярних автобусних перевезень в країні вже найближчим часом.
"Уперше за останні 10 років ми відходимо від застарілих рудиментів і впроваджуємо норми, які, насамперед, спрямовані на поліпшення безпеки та якості перевезень, а також створення умов для людей з інвалідністю", – зауважив Омелян.
Практичні зміни, за його словами, полягають у:
введенні конкурсу на міжобласні автобусні маршрути за заявницьким принципом;
впровадженні вимог щодо обов'язкової наявності на міських і приміських маршрутах автобусів, пристосованих для перевезення осіб з інвалідністю, в кількості 35% до кінця 2019 року, з 2020 року – 50%;
перевагу отримають перевізники, що пропонують низькопідлогові автобуси, електробуси, автобуси з більшою категорією екологічності (Євро 3, Євро 6);
перевізнику, який працював на маршруті без порушень, надається право продовжити дозвіл іще на 5 років за умови інвестування в оновлення автопарку;
передбачено спрощення процедури проведення конкурсу на внутрішньообласні, приміські, міські автобусні маршрути за рахунок зменшення кількості документів, які подаються на участь у конкурсі, та поступовий перехід на електронну систему подання документів;
спрощення процедури відкриття нових автостанцій і врегулювання проблеми взаємовідносин перевізників і автостанцій.
"Це перший етап реформування галузі автомобільних пасажирських перевезень. На черзі зміни, які дадуть можливість адаптувати маршрутну мережу та мережу автостанцій із потребами громадян і створити загальнодоступний реєстр маршрутної мережі автобусних сполучень у всій Україні", – додав Володимир Омелян.
Зазначимо, у Львівській міській раді сьогодні готуються до провелення конкурсу перевізників на міські автобусні маршрути, адже попередній конкурс, який оголосили ще в січні 2017 року, так і не відбувся через заборону Дніпровського суду.
Дотепер міська рада укладала зі львівськими перевізниками тимчасові угоди.
А минулого тижня у міській раді затвердили нові зразки угод, які заключатимуть із перевізниками по завершенні конкурсу. Відтепер перевізників, які не випускатимуть на маршрути автобуси, не прибиратимуть маршрутки, будуть штрафувати.