Новини

Політика

Моніторинг витрат на передвиборчу агітацію під час виборів мерів Львова та Дрогобича

Моніторинг витрат на передвиборчу агітацію під час виборів мерів Львова та Дрогобича

На Львівщині порахують вартість мерських агіткампаній

Понеділок, 14 вересня 2015, 16:29

14 вересня ГО "Центр соціальних інновацій" представив проект "Моніторинг витрат на передвиборчу агітацію під час виборів мерів Львова та Дрогобича".

Починаючи з 5 вересня члени Центру соціальних інновацій ведуть моніторинг використання політиками коштів для агітації: реклама в ЗМІ та зовнішня реклама, акцій "від дверей до дверей", використання адмінресурсу, діяльність організацій, асоційованих з певним кандидатом (благодійні фонди, громадські рухи, партії), підкуп виборців.

Об'єктами моніторингу будуть кандидати, що за попередніми підрахунками найбільше витрачають коштів на кампанію.

Також братимуться до уваги ті кандидати у мери, які є народними депутатами, чиновниками високих рангів і отримують зарплату з держбюджету.

Їх список буде визначено 1 жовтня і становитиме 4-5 кандидатів в кожному з міст.

"Згідно з виборчим законодавством кандидати за 10 днів до дня голосування зобов’язані оприлюднити проміжний фінансовий звіт. Після цього, в середині жовтня, ми покажемо свої результати, щоб можна було порівняти їх. В рамках нашого проекту буде проведено моніторинг витрат лише першого туру виборів" – розповів керівник проекту Роман Кошовий.

Відстежуватиметься також правильність маркування агітаційних матеріалів. Правильним маркуванням є таке, в якому вказано що той чи інший матеріал є рекламою, політичною рекламою. Матеріали з ознаками замовності також будуть в полі зору активістів. На рекламу в Інтернеті чи на радіо, звертатиметься менше уваги, оскільки вона менше вартує.

"У кінцевому підсумку ми маємо показати масштаби витрат. Для цього братимемо інформацію з кількох джерел: ЗМІ, інформація зібрана нашими експертами в якості потенційних замовників реклами, неформальне спілкування з представниками виборчих штабів. Після цього будемо визначати яка є найоб’єктивнішою. Ми розпочали офіційне листування з виборчими штабами, ЗМІ, з операторами зовнішньої реклами. Але розуміємо що нам ніхто не зобов’язаний надавати чіткі цифри. Тому також запрошуємо інформувати нас про факти підкупу виборців та використання адмінресурсу кандидатами" – пояснила керівник моніторингових програм Центру соціальних інновацій Оксана Фітель.

Нагадаємо, що місцеві вибори призначено на 25 жовтня.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.