Пропускна спроможність нового терміналу на станції Мостиська ІІ поблизу польського кордону сягне 100 тисяч TEU.
Про це повідомляє видання Rail.insider.
Потужність терміналу сухого порту у Мостиська, який компанії "Лемтранс" бізнесмена Ріната Ахметова та "Рейл Транс Інвестмент" будують на території колишньої нафтобази поблизу залізничної станції Мостиська-2 за кілька кілометрів від кордону України та Польщі, на початковому етапі становитиме 100 тисяч TEU.
Згодом його потужність планують збільшити до 200 тисяч TEU.
Загалом проект оцінюють у 15 млн доларів, усі роботи фінансуються компаніями за власні кошти. Порт надаватиме такі послуги:
- перевалювання різних типів вантажів у контейнерах із колії 1520 на 1435 мм і навпаки;
- можливість обслуговування рефрижераторних контейнерів, наливних вантажів у танк-контейнерах;
- пакування вантажів;
- крите та відкрите зберігання вантажів;
- митне оформлення тощо.
На новому терміналі передбачається обслуговувати "шатлові" поїзди між Україною та ЄС. Вони перевозитимуть вантажі, які раніше транспортувалися автомобілями.
Також наразі тривають переговори між компанією "Лемтранс" та китайськими і європейськими партнерами щодо запуску регулярних поїздів для перевезення транзитних вантажів із КНР до Європи та зворотно, а також для експорту українських товарів чи ввезення імпортної продукції з країн ЄС.
Нагадаємо, у лютому 2020 року Кабінет міністрів оприлюднив інвестиційний атлас, у якому значилося, що у Мостиськах через 5 років хочуть збудувати логістичний хаб "Сухий порт". Того ж місяця Мостиська міська рада оприлюднила детальний план території будівництва індустріального парку "Мостиський сухий порт" площею 63,52 га.
У вересні 2020 року ділянку, на якій передбачено збудувати логістичний хаб, Львівська ОДА виділила ТзОВ "Мостиська Драй Порт" в оренду на 20 років. Частку цієї компанії придбала фірма Ріната Ахметова "Лемтранс", найбільший приватний вагонний оператор України, яка вкладе 15 млн доларів у будівництво сухого порту.
Додамо, ідея будівництва сухого порту у Львівській області не нова. Цей проект був анонсований ще в 2017 році. Тоді опрацьовувався статус земельних ділянок, які могли бути виділені для створення логістичного центру.