Андрій Садовий запропонував створити індустріальний парк на базі Львівського автобусного заводу.
Про це сьогодні, 20 травня, повідомив міський голова Львова Андрій Садовий під час свого виступу на Весняному бізнес-форумі.
"Якщо говорити про бізнес, то, однозначно, це індустріальні парки: комунальні та приватні. Ми хочемо на базі автобусного заводу, можливо корупція мінімізується у нашій державі, і ці споруди ми зможемо перебрати, щоб вибудувати потужний індустріальний парк, маючи славу міста, яке вміє виробляти автобуси, трамваї, тролейбуси. Чому би там не зробити завод з виготовлення електромобілів, наприклад?" – наголосив Андрій Садовий.
Він додав, що сьогодні необхідно створювати виробництва, які споживають багато електроенергії, бо в Україні наразі є надлишок енергії, а також переосмислити логістичні маршрути.
На початку травня Садовий запропонував націоналізувати будівлі, які розташовані на території Львівського автобусного заводу, який ще з 90-х років належить росіянам.
Нагадаємо, що Львівський автобусний завод раніше був найбільшим підприємством України з випуску тролейбусів та автобусів міського, приміського і туристичного призначення. Він виграв тендер на громадський транспорт для міст-господарів Євро-2012, однак у 2014 році Господарський суд Львівської області визнав ЛАЗ банкрутом.
У 2016 році власниками низки об'єктів нерухомості ЛАЗу стали фірми Таїсії Саніною, дружини російського бізнесмена і власника збанкрутілого ЛАЗу Ігоря Чуркіна. А у 2019 році депутати міськради вимагали накласти арешт на незаконно відчужені приміщення ЛАЗу та заявляли, що право власності на приміщення заводу, площею понад 20 тис. кв.м, зареєстровано за невідомими особами у незаконний спосіб, а також існують факти створення ще однієї фірми-прокладки для виведення коштів з бюджету на користь Чуркіна.
Крім цього, у 2018 році Львівській міськраді дозволили приватизувати об'єкти, які входили до цілісного майнового комплексу ЛАЗу на вул. Стрийській, 45, однак виключно для відновлення роботи заводу. Йдеться про земельні ділянки площею 56,01 га, площею 0,304 га та 0,03 га, що перебували у власності ЗАТ "Львівський автобусний завод".
У липні 2021 року "Укрексімбанк" продав частину боргів ЛАЗу за 170 мільйонів гривень київській фірмі, яку створив львів'янин два роки тому. Тоді ж виконком Львівської міськради заборонив на території ЛАЗу зводити житлові будинки.
Додамо, у 2017 Варіанти підняли з архівів фотоепізоди з життя ЛАЗу за останні десять років.