Аудитори виявили у Львівській опері фінансові порушення на 27,8 мільйона гривень.
Про це повідомила пресслужба Західного офісу Державної аудиторської служби України.
Держаудитслужба провела ревізію фінансово-господарської діяльності Львівського національного академічного театру опери та балету імені Соломії Крушельницької та виявила фінансові порушення на 27,8 млн грн.
Зокрема, аудитори виявили, що кошти, які повинні були спрямовуватись на виплату зарплати працівникам, лише частково витрачалися на зазначені цілі. Решта залишалися на рахунках або витрачалися на інші непершочергові видатки.
Натомість для виплати зарплати використовувалися кошти, отримані з бюджету. Як наслідок, було неефективно витрачено 11,7 млн грн бюджетних коштів.
Також при передачі орендарям одного з приміщень театру під розміщення кафе керівництво Львівської опери не врахувало площі спільного користування, через що втратили можливість додатково отримати від оренди 2,5 млн грн.
"Попри наявність в штаті власних фахівців, театр для виконання партій / ролей у виставах неодноразово залучав сторонніх артистів, причому не лише провідних солістів, а й інших артистів та персонал. Як наслідок, на оплату послуг запрошених артистів непродуктивно витрачено 2,2 млн грн. Аналогічно, за наявності в штаті працівників, до посадових обов’язків яких входили юридичні послуги, монтаж / демонтаж вистави, поточний ремонт меблів, театр укладав договори і оплачував роботу сторонніх осіб. Це призвело до непродуктивних витрат на 0,3 млн грн" – наголосили у Держаудитслужбі.
Крім цього, упорядкування штатних розписів театру відповідно до рекомендацій Мінкультури дало б змогу зменшити обсяг фінансової підтримки з державного бюджету на 3,3 млн грн.
Аудитори також виявили заниження на 115,6 млн грн вартості пам’ятки архітектури національного значення; випадки належного оформлення документів, які підтверджують право власності або інше речове право на земельні ділянки; завищення обсягу та вартості виконаних робіт з реконструкції та капітального ремонту будівлі театру, що призвело до втрат у 2 млн грн.
За результатами аудиту Львівській опері надали низку пропозицій для поліпшення фінансово-господарського стану театру, а матеріали ревізії передали правоохоронцям.
Натомість у Львівській опері офіційно заявили, що вони подали ряд заперечень щодо висновків ревізії.
"Щодо неефективно витрачених 11,7 млн бюджетних коштів для виплати заробітної плати зазначимо наступне: усі бюджетні кошти, передбачені на виплату заробітної платні, Львівська національна опера витратила виключно на виплату заробітної платні. Зазначені вище 11,7 млн грн – це отримані доходи театру від ведення основної діяльності, а саме: реалізації квитків на репертуарні вистави та кошти, отримані від здачі приміщень театру в оренду, та ін.
Ці кошти були частково скеровані на дофінансування заробітної платні, оскільки дефіцит від потреби у 2023 році становить близько 20%, а також на оплату комунальних послуг, послуг пожежної охорони, поточні ремонти, постановку нових вистав та обслуговування поточного репертуару. Переважна більшість інших так званих "втрат" має схожий оцінювальний характер" – йдеться у повідомленні.
У Львівській опері також додали, що вони ведуть активний діалог з Держаудитслужбою щодо наданих рекомендацій і врахують деякі з них у подальшій діяльності театру.
Нагадаємо, під час перевірки діяльності Львівської опери у 2017-2020 роках аудитори виявили втрати з бюджету на 66 млн грн.
Додамо, впродовж січня-квітня цього року на Львівщині аудитори виявили порушення на понад 80 млн грн під час держзакупівель.