У міськраді напрацювали проєкт ухвали, якою планують затвердити план розвитку електромобільності Львова.
Про це йдеться у проєкті ухвали, яку опублікували на інформаційному порталі депутатів Львівської міської ради 30 листопада 2023 року.
На сайті Львівської міськради підготували та оприлюднили проєкт ухвали, якою пропонують затвердити плану розвитку електромобільності Львівської МТГ.
"З метою формування транспортної політики міста задля забезпечення розвитку сталої міської мобільності, прискорення соціально-економічного розвитку міста, підвищення його привабливості та вдосконалення системи громадського транспорту, максимально ефективного задоволення попиту на переміщення містом міська рада ухвалила затвердити План розвитку електромобільності Львівської міської територіальної громади" – йдеться в проєкті ухвали.
Цей план розроблений за сприяння німецької урядової компанії GIZ.
Згідно з документом, цей план передбачає:
- 100% оновлення (через заміну або модернізацію) рухомого складу трамваїв та тролейбусів та запровадження до експлуатації батарейних електробусів та електробусів з динамічним заряджанням (гібридних тролейбусів) та відмову від дизельних автобусів на всіх міських маршрутах (не менше 100 одиниць тролейбусів (до 2035 року) та 100 одиниць трамвайних вагонів (до 2050 року), які відповідають сучасним стандартам екологічності, енергоефективності та доступності).
- транспортну інфраструктуру нового покоління: модернізацію всіх наявних ліній енергопостачання та тягових підстанцій (біля 5 тягових підстанцій мають бути створені хаби електромобільності, які мають зарядні пункти різної потужності та місця для транспортних засобів спільного користування – до 2035 року); капітальний ремонт трамвайної колії; модернізацію та будівництво депо громадського транспорту (трамвайних, тролейбусних і змішаних (для тролейбусів та батарейних автобусів); впровадження нових видів електричного транспорту (міської електрички та канатної дороги);
- низьковуглецеву міська логістика з акцентом на електричні велосипедні й електричні автомобільні фургони (підвезення товарів, поштових відправлень й надання послуг у центрі міста має здійснюватися електричними транспортними засобами;
- шерингову електромобільність: оператори шерингу мають надавати для користувачів у Львівській МТГ не менше як 1000 автомобілів (станом на початок 2023 року у місті працював один оператор з 5 автомобілями, жоден з яких не є електричним); доступність для львів'ян не менше ніж 1000 шерингових велосипедів (з яких не менше ніж 200 електричних) та не менше ніж 2000 електросамокатів); поряд із зупинками громадського транспорту – місця паркування шерингових самокатів, велосипедів, електромобілів;
- розвинену зарядну інфраструктуру: збільшення кількості зарядних пунктів до 300, з яких не менше ніж 50% високошвидкісних (понад 50 кВт); створення багатофункціональних зарядних станцій (хабів електромобільності) на основі комунальної енергетичної розподільчої мережі електротранспорту, зокрема біля тягових підстанцій трамвайної та тролейбусної мереж.
Нагадаємо, нещодавно у Львові спростили процедуру отримання дозволу на встановлення зарядних станцій для електромобілів на комунальній землі, а також затвердили оновлений перелік локацій для розміщення зарядних станцій для електромобілів.
Також у жовтні цього року у Львові обмежили швидкість руху електросамокатів та встановили нові правила для операторів послуг прокату.