ДБР звинуватило російського олігарха Ігоря Чуркіна у незаконній приватизації майна Львівського автобусного заводу.
Про це повідомляє Державне бюро розслідувань на своїй сторінці у Фейсбуці.
Працівники ДБР повідомили про підозру російському олігарху Ігорю Чуркіну, який організував та заволодів майном ЗАТ "Завод комунального транспорту" (колишній ВАТ "Львівський автомобільний завод") у понад 350 млн грн.
"У 2005 році Ігор Чуркін був обраний головою спостережної ради ЗАТ "Завод комунального транспорту". Це дозволяло олігарху вчиняти організаційно-розпорядчі функції на підприємстві, у тому числі приймати рішення про відчуження об’єктів нерухомого майна.
У 2008 році він організував відчуження 8 об’єктів нерухомого майна колишнього державного підприємства Львівській автомобільний завод. Їх новими власниками стали його ж комерційні структури.
Для проведення оборудки Чуркін надав вказівку підлеглому підробити офіційні фінансові документи ЗАТ "Завод комунального транспорту". Вони були використані для зняття всіх фінансових обтяжень з об’єктів нерухомого майна, що зекономило гроші олігарху та дозволило фактично вкрасти частину приміщень заводу" – йдеться у повідомленні.
У ДБР додали, що схожу схему Чуркін повторив у 2016 році, коли організував підробку судового рішення, яке дозволило йому незаконно приватизувати майно ЛАЗу.
Сума збитків, завданих ЗАТ "Завод комунального транспорту", становить понад 367 млн грн. Наразі майно заводу повернуто у державну власність.
Ігорю Чуркіну повідомили про підозру за статтею 358 (підроблення з метою використання офіційного документа, що складений у визначеній законом формі та містить передбачені законом реквізити, вчинене повторно за попередньою змовою групою осіб, поєднане з організацією використання завідомо підробленого документа) та за статтею 191 (заволодіння чужим майном, шляхом зловживання своїм службовим становищем, вчинене повторно за попередньою змовою групою осіб в особливо великих розмірах) ККУ.
Санкція статей передбачає покарання у вигляді позбавлення волі на строк до дванадцяти років.
Зазначимо, Львівський автобусний завод раніше був найбільшим підприємством України з випуску тролейбусів та автобусів міського, приміського і туристичного призначення. Він виграв тендер на громадський транспорт для міст-господарів Євро-2012, однак у 2014 році Господарський суд Львівської області визнав ЛАЗ банкрутом.
У 2016 році власниками низки об'єктів нерухомості ЛАЗу стали фірми Таїсії Саніної, дружини російського бізнесмена і власника збанкрутілого ЛАЗу Ігоря Чуркіна. А у 2019 році депутати міськради вимагали накласти арешт на незаконно відчужені приміщення ЛАЗу та заявляли, що право власності на приміщення заводу, площею понад 20 тис. кв.м, зареєстровано за невідомими особами у незаконний спосіб, а також існують факти створення ще однієї фірми-прокладки для виведення коштів з бюджету на користь Чуркіна.
У листопаді 2022 року ПАТ "Укрексімбанк" виставив на продаж боргові зобов'язання Львівського автобусного заводу.
Додамо, у 2017 Варіанти підняли з архівів фотоепізоди з життя ЛАЗу за останні десять років.