Виконком заборонив на території ЛАЗу зводити житлові будинки, натомість дозволив розміщення об'єктів виробничого та громадського призначення.
Сьогодні, 9 липня, виконавчий комітет Львівської міської ради затвердив формування території Львівського автобусного заводу на вул. Стрийській, 45.
На території ЛАЗу дозволили розміщення лише об'єктів виробничого та громадського призначення з науковими та освітніми функціями. Також виконком заборонив змінювати функціональне призначення земельних ділянок на вул. Стрийській, 45 та розміщення на них житлової забудови.
Відповідно до документу, обов'язково на території ЛАЗу має з'явитися забудова, зорієнтована на розвиток Львова як міста високотехнологічного інноваційного виробництва, наукоємних складових промисловості, поєднання освітньої та виробничої сфер, зокрема розвитку машинобудування; громадська забудова з широким спектром ділових, культурних, освітніх та обслуговуючих видів використання та рекреаційні зони для доповнення зеленого каркасу міста.
"Коли відбувався продаж боргів державним Укрексімбанком, жодна львівська будівельна компанія участі в цьому не брала. Тобто вони розуміють важливість цієї території як виробничого потенціалу для міста. Однак з інших регіонів люди мають фантазії, що можна прийти і на території заводу збудувати якесь житло. Ми чітко даємо меседж, що це виробництво, що це наука, що це розвиток, щоб усі розуміли і не витрачали час, гроші і нерви. Є принципова позиція громади. Адже один із елементів російської агресії – це нищення нашого виробничого потенціалу" − повідомив міський голова Львова Андрій Садовий.
Нагадаємо, на початку липня Андрій Садовий заявив, що Львівська міськрада не дозволить переможцю тендеру з купівлі частини боргів ЛАЗу зводити житлові квартали на території заводу. А у червні ПАТ "Укрексімбанк" виставив на аукціон право вимоги за кредитними договорами та за договорами іпотеки, укладеними з Львівським автобусним заводом у 2004 році, які мали погасити ще у 2006 та 2007 роках.
Наразі на все це майно, що було передано в іпотеку АТ "Укрексімбанк", накладено арешт в рамках кримінального провадження, яке триває досі.
Зазначимо, Львівський автобусний завод раніше був найбільшим підприємством України з випуску тролейбусів та автобусів міського, приміського і туристичного призначення. Він виграв тендер на громадський транспорт для міст-господарів Євро-2012, однак у 2014 році Господарський суд Львівської області визнав ЛАЗ банкрутом.
У 2016 році власниками низки об'єктів нерухомості ЛАЗу стали фірми Таїсії Саніною, дружини російського бізнесмена і власника збанкрутілого ЛАЗу Ігоря Чуркіна. А у 2019 році депутати міськради вимагали накласти арешт на незаконно відчужені приміщення ЛАЗу та заявляли, що право власності на приміщення заводу, площею понад 20 тис. кв.м, зареєстровано за невідомими особами у незаконний спосіб, а також існують факти створення ще однієї фірми-прокладки для виведення коштів з бюджету на користь Чуркіна.
Крім цього, у 2018 році Львівській міськраді дозволили приватизувати об'єкти, які входили до цілісного майнового комплексу ЛАЗу на вул. Стрийській, 45, однак виключно для відновлення роботи заводу. Йдеться про земельні ділянки площею 56,01 га, площею 0,304 га та 0,03 га, що перебували у власності ЗАТ "Львівський автобусний завод".
Додамо, у 2017 Варіанти підняли з архівів фотоепізоди з життя ЛАЗу за останні десять років.