Зміст статті

1 листопада 2017

Джанні Версаче в гостях у Потоцьких

Львів відвідала виставка моделей легендарного італійського модельєра - з нагоди 20-ї річниці його смерті

Упродовж минулого вікенду Палац Потоцьких приймав дивних, але поважних гостей. Прибульці розташувалися у кількох залах і своєю німотою нагадували привидів, втім вигляд у них був просто шикарний. Адже, привиди ці воскрешали невмирущу славу Джанні Версаче, убитого на сходах свого особняка рівно двадцять років тому. Точніше кажучи, в гостях у Палацу побували дизайнерські предмети одягу, створені легендарним модельєром.

Виставка відбувалася в рамках Львівського тижня моди, однак, вона також є частиною ширшої акції – вшанування двадцятої річниці смерті Джанні Версаче. Подібні покази вже влаштовувалися в різних містах світу і тепер до них доєднався і Львів.

З тією, втім, різницею, що у нас вдалися до послуг манекенів, а не живих моделей. Проте, в такому підході є і свої переваги – зокрема, це дає можливість значно краще роздивитися творіння Версаче, аніж у процесі проводжання поглядом моделей на подіумі.

Представлене вбрання походить із приватної колекції Александра Стефані, відомого поціновувача генія Джанні Версаче. Свою добірку Стефані формував упродовж останніх двадцяти п’яти років. Вона вважається однією з найобширніших таких колекцій і налічує вже понад п’ятсот речей, серед яких і найбільш знакові та ключові шедеври дизайнера.

У Палаці Потоцьких моделі розмістили не випадково. Як наголосила у розмові з Варіантами Олександра Гатайло, координаторка проекту від Lviv Fashion Week, старовинні та елегантні інтер’єри палацових залів прекрасно перегукуються із особливостями експонованого одягу.

"Роботи Джанні Версаче справді відповідають стилістиці палацу. Вони створені з дорогих матеріалів, на них ми бачимо своєрідні авторські принти з бароковими елементами" – пояснила пані Олександра.

Згруповані попарно манекени з чоловічим та жіночим вбранням справді досить вдало маскуються під великосвітських дам і кавалерів, зайнятих розмовами, плітками, фліртом та саморекламою.

На експозиції можна побачити роботи, створені Версаче із 1989 року.

У цій жовтій сукні її перша власниця виходила заміж.

А в цій зухвалій шкірянці спочатку красувався особистий стоматолог славетного дизайнера. Колекціонер Александр Стефані мріяв про неї з дитинства. Аби придбати цю куртку, Стефані довелося довго вмовляти стоматолога, переконуючи, що він не буде її перепродувати.

На мундирі можна детально роздивитися знамениту голову медузи Горгони – фірмовий знак бренду Версаче.

Для простого погляду, не обізнаного з контекстом, ці роботи можуть спочатку видатися звичайним асортиментом Краківського ринку. Перевантажені візерунки, нестримна строкатість, кричуща декораційність відчутно ріжуть око при першому знайомстві з моделями.

Однак, власне, ретельний погляд на експозицію дозволяє відчути різницю між оригінальними творчими пошуками авангардного модельєра та базарним епігонством.

Хоча, саме такою є доля будь-яких модних експериментів – за кількадесять років стати взірцем для мейнстріму, продукованого турецькими та китайськими світшопами.

бонус

Як виглядає це вбрання на живих моделях, можна побачити на світлинах з показу у Варшаві:


Автор: Андрій Бондаренко