Зміст статті

30 березня 2018Зоряна Погранична

Гендерно-чутлива модель автошколи від луцької волонтерки

Проект "Яскрава ідея в її руках"

Репортаж про волонтерську діяльність лучанки Тетяни Могилецької.

Волинянка Тетяна Могилецька свою волонтерську діяльність розпочала із навчання подруг керувати автомобілем. Зараз вона пише посібник для жінок за кермом і працює над власним освітнім бізнес-проектом "Центром підвищення майстерності жінок-водіїв".

Юнацька мрія стала справою життя

У 14 років Тетяна вже знала, що керуватиме автомобілем. "Коли я лише починала їздити самостійно, жінка-водій була рідкістю на дорогах і далеко не всі чоловіки гарно ставилися до нас" –  розповідає жінка. Уже більше двадцяти років вона керує автомобілем. Хоча часи змінилися, але й зараз жінки бояться сідати за кермо, невпевнені у своїх силах, бояться спричинити ДТП чи бути розкритикованими іншими водіями.

Тому Тетяна вирішила, що з цим потрібно щось робити і почала зі свого оточення. Навчала подруг. Вони виїжджали за місто, робили вправи, відпрацьовували різні ситуації, але найголовніше – Тетяна вселяла в своїх учениць віру, що вони можуть стати вправними водіями.

Тетяна має досвід керування рекламним бізнесом, об'їздила 26 країн світу, частину з них автомобілем, жила за кордоном. Це спонукало її переосмислити багато речей. Жінка відчула потребу робити щось корисне для суспільства. Вирішила робити те, в чому має успішний досвід і що приносить їй задоволення.

Рік тому вона продала свій рекламний бізнес і присвятила себе улюбленій справі. Почала із роботи у традиційній автошколі, вивчила систему і побачила проблеми, потім стала приватним інструктором з водіння. Крок за кроком вона змінювала не лише водійські навички подруг, але й своє життя. Вона вважає, що керування своїм автомобілем – це елемент свободи, який дає жінці можливість розвиватись, ставати активнішою і незалежною.

Гендерні відмінності

Перед тим, як опанувати професію інструктора з водіння, Тетяна задумалася, чому жінкам буває важче навчитися керувати автомобілем? Прочитавши багато книжок із психології, відвідавши немало тренінгів, вона дізналася, що мозок чоловіка й жінки суттєво відрізняється. Просторова уява у чоловіків краща, ніж у жінок. Оцінка швидкості, кутів і відстані також їм дається легше. Тому жінкам значно важче опановувати їзду заднім ходом, орієнтуватися в просторі, оцінювати кути поворотів, відстані.

Чоловічий мозок орієнтований на рішення, жіночий – на процес. У складних ситуаціях чоловіки значно швидше і адекватніше реагують. Але жінки рідше потрапляють у складні ситуації, тому що вони дисциплінованіші, обережніші й рідко потребують викидів адреналіну в кров. До речі, в Англії та в багатьох європейських країнах страховий поліс  для жінок коштує значно дешевше, ніж для чоловіків.

"А ще у чоловіків більше розвинутий тунельний зір, а в жінок – периферійний. Колись я проходила курси водіння в екстремальних умовах, і мій тренер постійно підвищував голос і дратувався, що я реагую на те, що відбувається з боків. Тоді я ще не знала про цю нашу особливість і вважала себе нездарою, а зараз вважаю периферійний зір великою перевагою", – розповідає Тетяна.

Інструктори-чоловіки часом сердяться, що жінки не розуміють якихось технічних речей, але, на думку Тетяни, керування сучасними автомобілями вже не вимагає таких теоретичних знань, які досі дають в автошколах. Не потрібно досконало знати будову автомобіля, щоб бути добрим водієм.

Жінка за кермом врятує світ

Тетяна вважає, що все, що ти робиш від серця, містить творчу Божу енергію, тоді все тобі вдається і весь світ допомагає. Вона хоче створити такий центр підвищення майстерності жінок-водіїв, який можна буде адаптувати до потреб кожної громади. Від автошколи він відрізнятиметься підходом до слухачів. Там будуть теоретичні заняття, практика їзди і постійна підтримка на кожному етапі.

У такому центрі, крім інструкторів, мають працювати  аварійні експерти, юристи, психологи. У ньому постійно відбуватимуться семінари, практичні й теоретичні заняття не тільки для водіїв, але й для інших учасників руху – велосипедистів, пішоходів. Для цього Тетяна подала свою бізнес-ідею на конкурс проекту "Яскрава ідея в її руках". Зараз разом із двадцятьма іншими волонтерками навчається писати бізнес-план.

Відомо, що в Україні кількість дорожньо-транспортних пригод з постраждалими є дуже високою. У 2017 році поліція зареєструвала понад 27 тисяч ДТП, в яких постраждали люди. 3432 особи – загинуло, майже 35 тисяч – отримали травми. Тетяна вважає, що коли більше жінок сяде за кермо, наші дороги стануть набагато безпечнішими, бо жінки значно обережніші й уважніші. Вона вірить, що свідома жінка за кермом врятує світ.

Репортаж створено у рамках проекту "Яскрава ідея в її руках", який виконує львівська громадська організація "Центр соціальних ініціатив "АТОМ" за підтримки Швейцарської агенції розвитку та співробітництва SDC.


попередні тексти проекту

Автор: Зоряна Погранична

Приєднуйтесь до нашого нового каналу в Telegram

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.

Варіанти - онлайн газета новин Львова. Інший погляд на львівські новини та новини львівщини. Завжди свіжі новини про Львів, про львів'ян і не тільки. Тут новини у Львові оновлюються постійно.