Репортаж про волонтерську діяльність лучанки Тетяни Могилецької.
Волинянка Тетяна Могилецька свою волонтерську діяльність розпочала із навчання подруг керувати автомобілем. Зараз вона пише посібник для жінок за кермом і працює над власним освітнім бізнес-проектом "Центром підвищення майстерності жінок-водіїв".
У 14 років Тетяна вже знала, що керуватиме автомобілем. "Коли я лише починала їздити самостійно, жінка-водій була рідкістю на дорогах і далеко не всі чоловіки гарно ставилися до нас" – розповідає жінка. Уже більше двадцяти років вона керує автомобілем. Хоча часи змінилися, але й зараз жінки бояться сідати за кермо, невпевнені у своїх силах, бояться спричинити ДТП чи бути розкритикованими іншими водіями.
Тому Тетяна вирішила, що з цим потрібно щось робити і почала зі свого оточення. Навчала подруг. Вони виїжджали за місто, робили вправи, відпрацьовували різні ситуації, але найголовніше – Тетяна вселяла в своїх учениць віру, що вони можуть стати вправними водіями.
Тетяна має досвід керування рекламним бізнесом, об'їздила 26 країн світу, частину з них автомобілем, жила за кордоном. Це спонукало її переосмислити багато речей. Жінка відчула потребу робити щось корисне для суспільства. Вирішила робити те, в чому має успішний досвід і що приносить їй задоволення.
Рік тому вона продала свій рекламний бізнес і присвятила себе улюбленій справі. Почала із роботи у традиційній автошколі, вивчила систему і побачила проблеми, потім стала приватним інструктором з водіння. Крок за кроком вона змінювала не лише водійські навички подруг, але й своє життя. Вона вважає, що керування своїм автомобілем – це елемент свободи, який дає жінці можливість розвиватись, ставати активнішою і незалежною.
Перед тим, як опанувати професію інструктора з водіння, Тетяна задумалася, чому жінкам буває важче навчитися керувати автомобілем? Прочитавши багато книжок із психології, відвідавши немало тренінгів, вона дізналася, що мозок чоловіка й жінки суттєво відрізняється. Просторова уява у чоловіків краща, ніж у жінок. Оцінка швидкості, кутів і відстані також їм дається легше. Тому жінкам значно важче опановувати їзду заднім ходом, орієнтуватися в просторі, оцінювати кути поворотів, відстані.
Чоловічий мозок орієнтований на рішення, жіночий – на процес. У складних ситуаціях чоловіки значно швидше і адекватніше реагують. Але жінки рідше потрапляють у складні ситуації, тому що вони дисциплінованіші, обережніші й рідко потребують викидів адреналіну в кров. До речі, в Англії та в багатьох європейських країнах страховий поліс для жінок коштує значно дешевше, ніж для чоловіків.
"А ще у чоловіків більше розвинутий тунельний зір, а в жінок – периферійний. Колись я проходила курси водіння в екстремальних умовах, і мій тренер постійно підвищував голос і дратувався, що я реагую на те, що відбувається з боків. Тоді я ще не знала про цю нашу особливість і вважала себе нездарою, а зараз вважаю периферійний зір великою перевагою", – розповідає Тетяна.
Інструктори-чоловіки часом сердяться, що жінки не розуміють якихось технічних речей, але, на думку Тетяни, керування сучасними автомобілями вже не вимагає таких теоретичних знань, які досі дають в автошколах. Не потрібно досконало знати будову автомобіля, щоб бути добрим водієм.
Тетяна вважає, що все, що ти робиш від серця, містить творчу Божу енергію, тоді все тобі вдається і весь світ допомагає. Вона хоче створити такий центр підвищення майстерності жінок-водіїв, який можна буде адаптувати до потреб кожної громади. Від автошколи він відрізнятиметься підходом до слухачів. Там будуть теоретичні заняття, практика їзди і постійна підтримка на кожному етапі.
У такому центрі, крім інструкторів, мають працювати аварійні експерти, юристи, психологи. У ньому постійно відбуватимуться семінари, практичні й теоретичні заняття не тільки для водіїв, але й для інших учасників руху – велосипедистів, пішоходів. Для цього Тетяна подала свою бізнес-ідею на конкурс проекту "Яскрава ідея в її руках". Зараз разом із двадцятьма іншими волонтерками навчається писати бізнес-план.
Відомо, що в Україні кількість дорожньо-транспортних пригод з постраждалими є дуже високою. У 2017 році поліція зареєструвала понад 27 тисяч ДТП, в яких постраждали люди. 3432 особи – загинуло, майже 35 тисяч – отримали травми. Тетяна вважає, що коли більше жінок сяде за кермо, наші дороги стануть набагато безпечнішими, бо жінки значно обережніші й уважніші. Вона вірить, що свідома жінка за кермом врятує світ.
Репортаж створено у рамках проекту "Яскрава ідея в її руках", який виконує львівська громадська організація "Центр соціальних ініціатив "АТОМ" за підтримки Швейцарської агенції розвитку та співробітництва SDC.
Приєднуйтесь до нашого нового каналу в Telegram
Підтримай журналістів ІА Варіанти
Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
Варіанти - онлайн газета новин Львова. Інший погляд на львівські новини та новини львівщини. Завжди свіжі новини про Львів, про львів'ян і не тільки. Тут новини у Львові оновлюються постійно.
Продовжуючи переглядати varianty.lviv.ua, ви підтверджуєте, що ознайомилися з Правилами користування сайтом , і погоджуєтеся з Політикою конфіденційності. Зрозуміло