У міськраді не планують дозволяти забудовувати територію ЛАЗу житловими комплексами, а створити тут виставкові центри, виробничі корпуси чи офіси.
Про це повідомив заступник міського голови Львова з містобудування Любомир Зубач на своїй сторінці у Facebook.
Львівська міськрада виступила проти будівництва житлової забудови на території колишнього Львівського автобусного заводу, натомість тут передбачено облаштувати виробничо-лабораторні корпуси, культурні чи спортивні об'єкти, виставкові центри чи офіси.
"Ще три роки тому виконком Львівської міськради визначив: на території ЛАЗу можуть бути лише об'єкти виробничого та громадського призначення з науковими та освітніми функціями. Тобто лише промисловість (як варіант – індустріальний парк чи якесь інноваційне виробництво), виробничо-лабораторні корпуси, науково-дослідні та проєктні організації; культурні чи спортивні об'єкти, виставкові центри, адміністративні корпуси, офіси.
Навіть більше, своїм рішенням виконавчий комітет заборонив вносити зміни до містобудівної документації всіх рівнів щодо функціонального призначення землі. А отже, жодних детальних планів. На цій території місто зарезервувало промисловість і громадську функцію" – заявив Зубач.
За його словами, усі 56 га території під ЛАЗом є землями комунальної власності й розпоряджатись нею має право лише власник – Львівська міськрада.
"Всі ми почули зі ЗМІ про оплату боргів підприємства і нових власників ЛАЗу. Тепер хотілося б, щоб і новий власник почув позицію Львівської міської ради" – додав Зубач.
Зазначимо, нещодавно стало відомо, що власником "Львівського автобусного заводу", який раніше належав російському олігарху Ігорю Чуркіну, в межах процедури санації (фінансового оздоровлення) стала новостворена львівська фірма "Львівінвестактив", яка належить мешканцю Івано-Франківська Андрію Луцькому.
А у 2021 році виконком міськради заборонив на території ЛАЗу зводити житлові будинки, натомість дозволив розміщення об'єктів виробничого та громадського призначення.
Зазначимо, Львівський автобусний завод раніше був найбільшим підприємством України з випуску тролейбусів та автобусів міського, приміського і туристичного призначення. Він виграв тендер на громадський транспорт для міст-господарів Євро-2012, однак у 2014 році Господарський суд Львівської області визнав ЛАЗ банкрутом.
У 2016 році власниками низки об'єктів нерухомості ЛАЗу стали фірми Таїсії Саніної, дружини російського бізнесмена і власника збанкрутілого ЛАЗу Ігоря Чуркіна. А у 2019 році депутати міськради вимагали накласти арешт на незаконно відчужені приміщення ЛАЗу та заявляли, що право власності на приміщення заводу, площею понад 20 тис. кв.м, зареєстровано за невідомими особами у незаконний спосіб, а також існують факти створення ще однієї фірми-прокладки для виведення коштів з бюджету на користь Чуркіна.
А вже у листопаді 2022 року ПАТ "Укрексімбанк" виставив на продаж боргові зобов'язання Львівського автобусного заводу.
Додамо, у 2017 Варіанти підняли з архівів фотоепізоди з життя ЛАЗу за останні десять років.