Львівська міськрада не дозволить переможцю тендеру з купівлі частини боргів ЛАЗу зводити житлові квартали на території заводу.
Про це повідомив міський голова Львова Андрій Садовий на своїй сторінці у Фейсбуці.
Сьогодні, 5 липня, завершується аукціон з продажу частини заборгованості Львівського автобусного заводу, зокрема, йдеться лише про частину приміщень, які перебувають під заставою.
За словами Андрія Садового, після купівлі на території заводу має бути відновлене промислове виробництво, а житлова забудова заборонена.
"На аукціон виставили 76 мільйонів – це лише мала частина боргу підприємства. Купівля цієї заборгованості не дає права користуватись майном заводу. Це швидше квиток на інвестиційну війну, адже таких боргів є багато і вони розміщені у різних банках. Сьогодні свою частину продає державний "Укрексімбанк" – наголосив Садовий.
Він заявив, що цим аукціоном зацікавилися будівельні компанії, проте місто не планує змінювати цільове призначення земельних ділянок ЛАЗу.
"Доводжу до відома потенційних інвесторів, що на території заводу потрібно відновити промислове виробництво. Про жодну житлову забудову мова йти не може. Це позиція громади міста. Ми не дозволимо змінити цільове призначення земельних ділянок. Львову потрібні високооплачувані робочі місця. У нас є потенціал для машинобудування" – додав Садовий.
Нагадаємо, у червні ПАТ "Укрексімбанк" виставив на аукціон право вимоги за кредитними договорами та за договорами іпотеки, укладеними з Львівським автобусним заводом у 2004 році, які мали погасити ще у 2006 та 2007 роках.
Наразі на все це майно, що було передано в іпотеку АТ "Укрексімбанк", накладено арешт в рамках кримінального провадження, яке триває досі.
Зазначимо, Львівський автобусний завод раніше був найбільшим підприємством України з випуску тролейбусів та автобусів міського, приміського і туристичного призначення. Він виграв тендер на громадський транспорт для міст-господарів Євро-2012, однак у 2014 році Господарський суд Львівської області визнав ЛАЗ банкрутом.
У 2016 році власниками низки об'єктів нерухомості ЛАЗу стали фірми Таїсії Саніною, дружини російського бізнесмена і власника збанкрутілого ЛАЗу Ігоря Чуркіна. А у 2019 році депутати міськради вимагали накласти арешт на незаконно відчужені приміщення ЛАЗу та заявляли, що право власності на приміщення заводу, площею понад 20 тис. кв.м, зареєстровано за невідомими особами у незаконний спосіб, а також існують факти створення ще однієї фірми-прокладки для виведення коштів з бюджету на користь Чуркіна.
Крім цього, у 2018 році Львівській міськраді дозволили приватизувати об'єкти, які входили до цілісного майнового комплексу ЛАЗу на вул. Стрийській, 45, однак виключно для відновлення роботи заводу. Йдеться про земельні ділянки площею 56,01 га, площею 0,304 га та 0,03 га, що перебували у власності ЗАТ "Львівський автобусний завод".
Додамо, у 2017 Варіанти підняли з архівів фотоепізоди з життя ЛАЗу за останні десять років.