Диригентка Оксана Линів вважає, що твори російських композиторів є невіддільною частиною репертуару оперних театрів цілого світу.
Про це повідомляє Оксана Линів на своїй сторінці у Фейсбуці.
Львівська диригентка й музична директорка Муніципального театру Болоньї Оксана Линів, яка у липні 2025 року виконає оперу Петра Чайковського "Євгеній Онєгін" у Саксонській державній опері Дрездена (Німеччина), заявила, що твори російських композиторів належать до світової музичної спадщини та є невіддільною частиною репертуару симфонічних оркестрів та оперних театрів цілого світу.
"Від початку періоду воєнного стану на території України припинили виконувати музику Чайковського, Прокоф'єва, Шостаковича, Рахманінова, Стравінського та ін. Та все ж твори цих композиторів належать до обов'язкового репертуару кожного диригента, чия кар'єра розвивається на інтернаціональному рівні, так як ці твори належать до світової музичної спадщини. Вони є невід'ємною частиною і стандартним репертуаром симфонічних оркестрів та оперних театрів цілого світу, і цей репертуар був сформований ще сотні років назад" – наголосила Линів.
Вона додала, що українські диригенти за бажання також можуть поступово впроваджувати виконання маловідомих українських композиторів.
Нагадаємо, що у квітні 2022 року Оксана Линів, яка мала брати участь в постановці опери "Іоланта" російського композитора Петра Чайковського за участі російських музикантів, заявляла, що "заклики зробити Чайковського винним у діях чинного президента Росії" її не переконують, попри бойкот її концерту українськими мисткинями.
Пізніше вона заявила про погрози з боку земляків та відмовилася від опери "у зв'язку з погіршенням стану здоров'я та різкими болями в спині, що унеможливлює продовження диригування".
Детальніше про цей скандал Варіанти писали у статті "Білочка та москвофілочка", де поміж іншого варто зауважити той факт, що управління культури Львівської міської ради відмовилося коментувати Варіантам цю ситуацію.
Крім цього, у вересні того ж року Линів говорила, що вважає музичні твори російських композиторів світовим надбанням, яке не підлягає політичному бойкоту.