Укрексімбанк продав частину боргів ЛАЗу за 170 мільйонів гривень київській фірмі, яку створив львів'янин два роки тому.
Сьогодні ПАТ "Укрексімбанк" провів аукціон у системі ProZorro, на якому продав частину заборгованості Львівського автобусного заводу, зокрема, йдеться про право вимоги за кредитними договорами та за договорами іпотеки, укладеними з ЛАЗом у 2004 році, які мали погасити ще у 2006 та 2007 роках і загальна вартість яких становить 76 583 353,08 грн.
Участь у аукціоні взяли шість компаній, а переможцем обрали ТзОВ "Капітал-фінанс", що запропонувало найвищу ціну у 170 010 000 грн.
Зазначимо, станом на травень цього року заборгованість ЛАЗу перед банком становила 71 617 718,8 грн за одним кредитним договором, а 3 337 684,28 грн – за іншим, 58 200 грн вартувала експертна оцінка рухомого майна та 1 569 750 грн – охорона майна.
Забезпеченням "Укрексімбанку" є 13 будівель, зокрема головний виробничий корпус площею 123 918,5 кв.м і вартістю 40 000 000 грн, будівля корпусу "Монастир" за 6 480 000 грн, зруйнована теплиця та 2 239 одиниць виробничого обладнання на суму 11 231 400 грн та інші об’єкти. А загалом на території ЛАЗу розташовані 32 будівлі.
Наразі на все це майно, що було передано в іпотеку АТ "Укрексімбанк", накладено арешт в рамках кримінального провадження, яке триває досі.
За даними аналітичної системи YouControl, ТзОВ "Капітал-фінанс" зареєстроване у 2019 році у Києві, займається наданням фінансових послуг (крім страхування та пенсійного забезпечення). Розмір статутного капіталу підприємства становить 5 050 000 грн.
Власниками фірми є львів'янин Максим Чухен та створене у січні 2020 року за тією ж адресою, що й ТзОВ "Капітал-фінанс", АТ "Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд "Кайрос".
Власником інвестиційного фонду "Кайрос" є львівське ПП "Квиткові системи Гастролі Юей", що належить львів'янину Юрію Тішалкову, а Максим Чухен є керівником цієї фірми.
Також Чухену належать низка львівських фірм, серед них: ТОВ "Спарроу Кепітал" (консультування з питань комерційної діяльності й керування), ТОВ "Консалтсервіс" (діяльність у сфері права), ТОВ "Тема" (оптова торгівля парфумними та косметичними товарами), ТзОВ "Компанія з управління активами "Спарроу інвест" спільно з львів'янином Андрієм Солтисом (управління фондами), ТзОВ "Веселка-Л", ТОВ "Голден Естейт Груп".
Нагадаємо, Львівський автобусний завод раніше був найбільшим підприємством України з випуску тролейбусів та автобусів міського, приміського і туристичного призначення. Він виграв тендер на громадський транспорт для міст-господарів Євро-2012, однак у 2014 році Господарський суд Львівської області визнав ЛАЗ банкрутом.
У 2016 році власниками низки об'єктів нерухомості ЛАЗу стали фірми Таїсії Саніною, дружини російського бізнесмена і власника збанкрутілого ЛАЗу Ігоря Чуркіна. А у 2019 році депутати міськради вимагали накласти арешт на незаконно відчужені приміщення ЛАЗу та заявляли, що право власності на приміщення заводу, площею понад 20 тис. кв.м, зареєстровано за невідомими особами у незаконний спосіб, а також існують факти створення ще однієї фірми-прокладки для виведення коштів з бюджету на користь Чуркіна.
Крім цього, у 2018 році Львівській міськраді дозволили приватизувати об'єкти, які входили до цілісного майнового комплексу ЛАЗу на вул. Стрийській, 45, однак виключно для відновлення роботи заводу. Йдеться про земельні ділянки площею 56,01 га, площею 0,304 га та 0,03 га, що перебували у власності ЗАТ "Львівський автобусний завод".
Сьогодні міський голова Львова Андрій Садовий заявив, що мерія не дозволить переможцю тендеру зводити на території заводу житлові квартали.
Додамо, у 2017 Варіанти підняли з архівів фотоепізоди з життя ЛАЗу за останні десять років.