У департаменті екології запевнили, що вжили всі необхідні заходи для запобігання винекнення негативних наслідків.
Про це сьогодні, 23 липня, під час апаратної наради заявив директор департаменту екології та природних ресурсів Львівської обласної державної адміністрації Руслан Гречаник.
За його словами Фонд держмайна України, як орган управління вжив відповідні заходи, для запобігання винекнення негативних наслідків провалля під Стебником. Зокрема провели моніторинг земної поверхні та пронозування просторових зміщень, де проживають місцеві мешканці, і отримали висновки, що найближча зона аномальних проявів є не менше ніж 100 метрів до житлових будинків.
"За результатами встановлено три нахиломірні станції Nivel в селі Модричі в приміщенні готелю "Візит", на трасі Східниця – Пісочна і в місті Стебник у міській раді. Також розроблено карти небезпечних ділянок. На даний час можливості карстропровальної небезпеки немає" – повідомив Рсулан Гречаник.
Крім цього розробили 3D-модель вертикальних деформацій території гірничого відводу рудника №2, звідки винесли за її межі ЛЕП напругою 35 кВ "Трускавець 91 – Трускавець 7" довжиною 4,5 км.
"2 листопада 2017 року утворилося карстрове провалля в місці річки Вишниця внаслідок чого наземні поверхневі води потрапляли в порожнини, тому щоб цьому запобігти ми проклали трубу у руслі річки довжиною 18 метрів та діаметром 1 метр" – додав Руслан Гречаник.
Він зазначив, що триває будівництво магістрального водогону Гірне – Дрогобич, загальна вартість проекту становить більше 33 млн грн, однак з резервного Фонд держбюджету виділили 6 млн грн.
"Роботи на сьогодній день виконуються, але ще потрібно більше 26 мільйонів гривень і відповідні запити в травні місяці подані на ім'я прем'єр міністра України" – заявив Руслан Гречаник.
Крім цього він також наголосив, що служба автомобільних доріг у Львівській області розробила проектно-кошторисну документацію на будівництво автомобільної дороги Східниця – Пісочна.
"Зараз проводяться роботи з оформлення смуги відведення земель постійного користування під будівництво дороги. Орієнтовна вартість проекту при довжині проходу 3,8 км становить 286 млн. грн. На жаль, отримуємо формальні відписки про те, що це формальні роботи і їх повинні виконувати за кошти "Укравтодору" – розповів Руслан Гречаник.
Зазначимо, минулого тижня у Держекоінспекції заявили, що відповідальність за ліквідацію провалля під Стебником має нести саме підприємство "Полімінерал" та Фонд держмайна.
Нагадаємо, у ніч на 30 вересня 2017 року між Стебником і селом Модричами Дрогобицького району виник карстовий провал породи і землетрус. Внаслідок цього утворилось велике провалля. Причиною його виникнення є невиконання заходів консервації рудника № 2 ПАТ "Стебницьке гірничо-хімічне підприємство "Полімінерал", що спричинило руйнування ціликів.
Внаслідок провалля виникло три першочергові питання: перенесення водогону "Гірне-Дрогобич", перенесення лінії електропередач, перенесення дороги Дрогобич-Трускавець. Створення робочої групи з розслідування обвалу ініціювала облрада наприкінці жовтня. B уряді це питання є на контролі Мінрегіонбуду.
Раніше у Львівській ОДА оприлюднили приблизні вартість і тривалість робіт з відновлення водогону, ЛЕП і дороги, що у зоні карстових провалів поблизу Стебника.
Також у квітні цього року навколо Стебницького калійного родовища встановили додаткове обладнання, щоб контролювати сейсмічну активність.
У липні 2018 року на ліквідацію одного із наслідків стебницького провалля виділили 20 мільйонів.