Новини

ПАТ «ОКСІ БАНК»

Економіка

державна допомога

державна допомога

charivne.info

Середа, 31 липня 2019, 17:08

У Львові дослідили, як правильно надавати державну допомогу

На рівні Львівської області проблем з державною допомогам суб'єктам господарювання поки майже не виникає.

Про це повідомляє кореспондент Варіантів.

Сьогодні у Львові відбувся тренінг "Інвентаризація бюджетних коштів vs державна допомога: на прикладі області", під час якого представили результати аналітичного дослідження 5 цільових програм розвитку Полтавської, Сумської, Черкаської та Чернігівської областей щодо можливостей державної допомоги суб'єктам господарювання згідно вимог Угоди про Асоціацію між Україною та Європейським Союзом на основі інструментарію Антимонопольного Комітету України.

За словами керівника ГО "Європейський діалог" Олександра Софія, угода про Асоціацію наклала зобов'язання щодо необхідних реформ в Україні, в тому числі і щодо адаптації норм надання державної допомоги до європейський стандартів, через що в 2017 році був ухвалений закон "Про державну допомогу суб’єктам господарювання". Він надав повноваження Антимонопольному комітету впливати на процес надання державної допомоги.

В законі серед іншого йдеться про те, що державна допомога підприємствам, орагнізаціям та іншим суб`єктам господарювання не повинна перешкоджати розвитку вільної конкуренції та сттворювати преференції для окремих гравців. Напприклад, якщо областна рада профінансувала закупівлю томографу для обласної комунальної лікарні, то це є допустима державна допомога лише у випадку, якщо лікарня не менше 80% послуг надає безкоштовно. Якщо ж більшість послуг лікарнею надається платно, то така покупка томографу може бути розцінена АМКУ як така, що перешкоджає бізнесовій діяльності іншіх гравців на ринку медичних послуг. 

Софій зазначив, що в рамках дослідження державної допомоги аналітики не опускалися на базовий рівень місцевих громад та муніципалітетів і проаналізували всі фінанси області.

"Це всі джерела фінансування, що заходять на територію області, що субвенціями з центру, що місцевими коштами. Ми їх проаналізували на предмет того, як ці гроші використовуються, кому вони врешті дістаються. Адже чиновнику потрібно потім надавати дані в АМКУ про надання такої-то державної допомоги. Ми розробили методику, як чиновнику оцінювати це потім, коли АМКУ буде вирішувати, законно чи незаконно", – розповів він. 

Внаслідок дослідження державної підтримки на обласному рівні на предмет державної допомоги інвентаризували всі ресурси за 3 категоріями:

1. Фінансові ресурси, передбачені в державному бюджеті для центральних органів виконавчої влади, які залучаються до потреб області.

2. Ресурси обласних цільових програм, на підставі яких суб'єктам господарювання надається державна допомога

3. Ресурси обласного бюджету, які надаються суб'єктам господарювання як індивідуальна державна допомога

Питання про державну допомогу надалі більше хвилюють ОТГ, хоча поки що вони більш актуальні для обласних підприємств, установ, закладів. Реальна ж загроза порушення зазначеного законодавства - на націоанльному рівні. 

За словами керівника Сіверського інституту регіональних досліджень Володимира Бойка, на рівні області явища державної допомоги суб'єктам господарювання майже не виникає, бо вона є переважно транзитером – передає кошти бюджетам нижчого рівня, а безпосереднім отримувачам не часто.

"Втім, аби чинна державну допомогу визнали, надавач має звернутися до Антимонопольного комітету й дочекатися за приблизно півроку його позитивної офіційної відповіді. Останній наділений доволі високими правами – показово, що перелік випадків, які не підпадають під визначення державної допомоги, визначених Кабміном, не є вичерпним", – запевнив він.

Нагадаємо, партії, які набрали більше 2% на парламентських виборах, отримуватимуть державне фінансування.

Тепер ви можете стежити за новинами Варіантів на Telegram-каналі.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.