Марія Гелитович: Молоді автори не втратили зв’язку із традиційним іконописанням

Марія Гелитович: Молоді автори не втратили зв’язку із традиційним іконописанням

Андріана Стахів,  10 січня 2013

Молоді іконописці не втратили зв’язку із традиційним українським іконописом, який існує вже понад 5 століть.

Про це вчора, 9 січня, впевнено зазначила завідувач відділу давнього українського мистецтва Марія Гелитович під час відкриття виставки ікон Різдва Христового «Яко з нами Бог» у Національному музеї імені Андрія Шептицького у Львові.

Виставка присвячена першій річниці з часу створення Української спілки іконописців.

Ікони сучасних майстрів виконані на склі, дереві, полотні та вітражі різними техніками, але із оглядом на богословську та мистецтвознавську теорії.  

Як зазначає одна із учасників виставки Софія Солтівська (автор роботи «Пресвята родина»), для іконопису чи не найважливішими є богословські знання, оскільки і рисунок, і фарби мають виражати богослов’я, правильно по трактовані символи та образи.

Для своєї роботи іконописець використовувала техніку чотириколір’я:білий, чорний, охра та червоний, можна додавати хіба ще трохи зелених кольорів.

«Майже не можливо змішати фарби так, щоб вийшов колір, як і попереднього разу. Тому, якщо намалював щось неправильно, часто доводиться починати всю роботу спочатку», – пояснює Софія.

Не зовсім схожою на традиційний іконопис видається вітражна ікона-лампа, у якій жовте світло досить вдало підсвічує образ і Матері Божої, і самого маленького Ісуса, і Йосипа. Ще одним прикладом, який добре вписується у сучасність, є ікона, обрамлена квітковим орнаментом із обличчями Богородиці та Дитяти.

Загалом, як зазначили під час відкриття, виставка багата «на незначні, але важливі у богословському питанні, новації».

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.