Олімпійські понти Володимира Зеленського для молодшого шкільного віку.
Кумедні колінця Володимира Олександровича Зеленського під час дебатного виклику на Олімпійському стадіоні, наче він запопадлива шісточка-промокашка, більше нагадують щось школотне, ніж солідне. Таке дешеве шоу для обивателів і так якось так відразу псує йому репутацію висуванця від коханого народу, а тут ще ці блюзові понти для бідних на слоу-мо (тіпа, ґанста на районі), де він іде і ніби пританцьовує Gangnam Style. За цілодобовим галасом про піднебесний креатив команди Зе його не побачиш навіть впритул за плінтусним рівнем мислення їхніх сценаристів. Чому вони, наприклад, не подарували Зе італійський план зі спагетті-вестернів?
А чому Зе не активізував якусь опцію з репера Сяви? Можна ж, до речі, інколи почути на виступах 95 Кварталу сліди їхнього потягу до творчості російського репера Басти в іпостасі Наггано (і тому трохи дивно, що вони ще не зачитали південний репчик про попу в бастиній іпостасі Nintendo?) Тим більше, що хтось сторонній навіть може собі подумати, що під час написання передвиборчої програми команда Зе відверто надихалася його треком "Застрахуй", де можна прочитати такі програмні слова: "Yo, мама родная, а что нам хулиганам надо? Немерянно бабок и еще столько же вдобавок. Мы против войны, мы за диалог, но если ты лох, сиди ровно и не раззевай рот".
Креативний образ пащекуватого, начебто жигана, більше нагадує модні байки про креаклів Садового, якісь щось там прозрівають у футуризмах заради блаженного процвітання дикого капіталізму на львівських теренах. Такої пісної клоунади В. Зеленський міг би заочно навчився від нендзуватого В. Парасюка, хоча ще нуднішим за його маневри у цей момент часу може бути лише альбом Billie Eilish "When We All Fall Asleep, Where Do We Go" (2019). Він також вже так волає капслоком, вже так манірно намагається домальовувати собі велике цабе, хоча навіть до Лани дель Рей там, ніби до Кривого Рогу. Айліш, до речі, також продукт хайпу, переважно підліткового та інфантильного.
За другим туром Порошенка та Зеленського чомусь забувають згадати про контекст місцевої культури, хоча Слуга народу (чи інша квартальна, і не тільки, продукція) ніби завжди перед носом. За дивним меседжем про протистояння чогось старого (Порошенка, який начебто багатьох вже дістав) та чогось нового, можна побачити, власне, Зеленського, який також вже дістав своїм бородатим гумором та халтурною кінопродукцією.
І тому чо він так кіпішує? Які ще можуть бути асоціації з кварталом постійної експлуатації клозетного гумору? Зе ж не Бенні Гілл, щоб посягати на щось більше чи краще в історії. Не Монті Пайтон, щоб зазіхати на святе зі світлого боку. І навіть не Луї Сі Кей. Його Ліга сміху більше нагадує дитячі спроби наздогнати масляковський КВК ще десь в районі соціальної рок-опери. В теперішньому стані її примітивний гумор може бути для майбутніх коміків лише прикладом того, як не треба жартувати. Коли Загорецька римує "тусу" зі "Стусом", то це легше назвати банальним ідіотизмом, ніж розширенням меж місцевого гумору (жарт російського Сomedy Woman про генерала Карбишева таки виліз їм боком).
Навіть якщо забути про КВК, то більшості продукції 95 кварталу далеко до рівня деяких скетчів Нашої Раші та гумору російського Камеді клабу, до яких вони так тягнуться (про щось закордонне краще не згадувати). Про який прогрес країни в майбутнє говорить Зе, якщо він власні проекти не може вивести на адекватний рівень? Кінопродукцію Зеленського ще якось витягують у Сватах російські актори, але все інше бовтається халтуркою. Наприклад, нещодавній фільм Я, ти, він, вона, де Зе після косячка чомусь швендяє в сімейках біля могили Івана Яковича.
Це зародковий стан українського гумору (і культури, зокрема) не лише в її російськомовному варіанті (Мамахохотала чи Дизель шоу), бо і в україномовному ні Дзідзьо, ні Майкл Щур (фейк для просунутої публіки) зі своїми несмішними приколами нікуди далеко не втекли від рівня 95 Кварталу за останні п'ять років. Тому дивно, що галицькі порохоботи лише зараз заохали від кадрів Слуги народу з удільними князівствами України.
Вони що не бачили раніші серіали від 1+1 з їхнім примітивним гумором, жлобством, сексистськими (і гомофобськими) жартами та висміюванням усього україномовного й західноукраїнського а-ля Останній москаль та Догори дриґом? А українофобський треш Скажене весілля? А відверте гівенце про Львів та галичан: Шляхетні волоцюги, Пригоди S Миколая, Секс і нічого особистого, 11 дітей з Моршина, яке благословляє Державне агентство України з питань кіно? Хіба не з Галичиною маркують у Кіборгах усе відстале та непотрібне для прогресивної України?
Чому після жартів Зе про Україну-порноактрису сором'язливо забувають про майже ідентичний момент в Гуцулці Ксені, де добрий вуйко просить бідну дівчинку випомпувати з гамериканського фраєра всі доляри? Після книг Винничука про підтекст "помпування" вже знає вся навколишня вата і не лише режисерка, яка народилася у Львові. А нове кіно Давай танцюй! від режисера Шляхетних волоцюг Березаня, де слов'янському ватнику Київ являється нацистським концтабором?
Все це можна було б звалити на зазомбовані галюцинації головного героя, якби не звичний мікс російськомовної попси, туалетного гумору та цитат з фільмів Гайдая. Кварталівець Пікалов, до речі, там рятує ватника від карикатурних україномовних мєнтів, а от режисер Березань далі ще планує знімати кіно про козаків. Це що, хіба брейкові новини для порохоботів з якоїсь паралельної України?
Олімпійська мегаломанія Зе в наполеонівському образі (однієї його комедії) замість беззубого шоу для бідних могла б віддати той мільйон доларів на дебати якимось дітям в сиротинцях чи в лікарнях. Щось подібне могло б зробити і Євробачення, яке не має нічого спільного ні з музикою, ні з шоу, і яке ніяк (навіть мінімально) не впливає на музичні процеси у світі. За гроші на проведення відборів (чи участі конкурсанта в фіналі) можна було б закупити музичні інструменти в школи, а Євробачення, яке нічого не дає українській культурі, могло б спокійно зникнути з голубих екранів. Який скандал, яку еротику, яку музику можна побачити в трешових номерах Maruv? Хіба що "Дикі танці" Руслани з поправкою на вітер.