article

Brat "Культурний шок" (2020)

олександр ковальчук
середа, 9 грудня 2020 р. о 19:20

Другий альбом проєкту Brat лише посилює посягання Григорія Семенчука на статус найкращого репера України.

Другий альбом проєкту Brat від львівського поета та музиканта Григорія Семенчука поки що найкраще в цій країні відчуває та висловлює навколишній цайтгайст.

Після дебютного альбому "V$tavляє" (2018), релізу з німецькою поеткою Ульріке Альмут Зандіґ та EP "Томос" (2019) Григорій Семенчук разом з Мар'яном Пирожком впевнено став головним галицьким артистом нової української музики. Варіанти ще тоді писали про певну окремішність Григорія Семенчука від усіх інших на території місцевого репу, оскільки він істотно вирізнявся поміж більшості українських фрешменів цілісністю своїх історій, продуманістю, власне, поетичним досвідом.

Глючна атмосфера його індастріал хіп-хопу крутиться довкола ілюзій, пасток та пусток, а тому викликає горорних привидів найкраще у цих палестинах (наприклад, трек "Укрзалізниця" зі словами "мокра постіль від сліз пасажирів"). Абразивна клаустрофобність його мінімалістичних треків невблаганно розтирає в порошок невгамовними жорнами будь-який потяг до хапливих міражів навколо у ці непевні часи.

Новий альбом "Культурний шок" зі сподіваним міксом тверезості, відчуттям цайтгасту, знанням культурних алюзій та володінням влучним словом сягає вже такого викристалізованого ідеалу скелі, що саме на ній варто би було розбудовувати подальший розвиток українського репу. Чогось подібного до альбому "Культурний шок" поміж місцевих реперів в дитячому садочку (а-ля абсолютно фальшивий та безтолковий Гоня) немає навіть приблизно, а тому поблизу можна згадати хіба що сихівський гурт Твій Бог Сьогодні П'яний.

Наразі ніхто з нової української поп-музики на такий рівень ювелірного осмислення навколишньої реальності ще не підіймався. Переважній більшості українських реперів з їхнім набором обслинених слів (ні про що) занадто далеко до поетичності, а особливо актуальності замальовок Семенчука.

Цьогорічний альбом Run the Jewels "RTJ4", звісно, що не минає безслідно для Brata, але хто з місцевих реперів так ідеально може заточити трепчиковий carpe diem під політичну повістку (трек "Політика") чи так тонко простібнутись над дівчинкою Ґретою у треці "Глобальне потепління", щоб карантинна реальність утворила суголосся глобального потепління з сексом? Хтось з нової етики певне собі подумає, що Brat натякає на те, що Ґреті банально бракує сексу, що з ним вона нарешті попуститься зі своєї монохромності (або ж заграє когось до чортиків), і, звісно, що буде десь неподалік зі свічкою.

А якщо ще раз згадати персонажів місцевої реп-сцени, то після букварика для маляток ("Зцілює музоном"), як такої собі відповіді Кровостоку, Brat достатньо жорстко стібе чехівськими мотивами ("Культурний шок" зі словами "іконка хитається в такт блатняка, водія як химерний косплей козака") увесь треш місцевої королеви полів – псевдореперки alyona alyona.

І не лише, її, але й увесь той убогий мюзак на Майдані Незалежності ("Катяосадча", яка також знімається в серіалах), де показує приклад беззубому протесту бездарної Аліни Паш з її згадками про Яника. Бенґер альбому, трек "Тримайся, Єрихон" своїми ледь помітними скрябінськими мотивами та потрібними словами взагалі відриває від теплої циці (його рятівниці) реперську млявість співака Паліндрома.

Дивно, що після саркастичної коломийки "Миру голуби" про класову ненависть до вати (за оберненими заповітами Sleaford Mods) патріотичні маси ще досі не носять Семенчука на руках чи не піднесли його на прапор. Майкл Щур чи Скрипін щось занадто почали гальмувати за останній період, хиріють собі у бульбашках щєстя. Альбом "Культурний шок" й справді б мав бути на всіх екранах молодої країни, але чи так станеться, хз. Новий альбом Brata – це вкотре свідчення того, що в Україні є розумний реп, а не лише школотне блеяння.

Далі від Brata, певно, що варто чекати згадок про Бората, елементів фрі-джазу, вслухання у новий альбом clipping. "Visions of Bodies Being Burned" (2020) чи рокових запілонів від українських ВІА 60-70-х на кшталт треку The Leonard Simpson Duo "Nobody" з цьогорічного альбому "LSD", де засемплили трек співака Marlon Williams з улюбленицею братового кореша Андрія Бондаря – новозеландкою Aldous Harding. А щоб далеко не ходити за магічною атмосферою, то все це разом Brat може зробити й з безсмертним хітом тернополян Tik Tu "Король птахів". А ще Brat міг би порадити у віршах самому Іздрику, щоб той ніколи не мав справи з гуртами на кшталт Liloviy чи Моржовий.

Варіанти - онлайн газета новин Львова. Інший погляд на львівські новини та новини львівщини. Завжди свіжі новини про Львів, про львів'ян і не тільки. Тут новини у Львові оновлюються постійно.

Варіанти © 2012-2024